بزرگترین محموله‌سلاح به تروریست‌ها رسید

روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی اعلام كرد كه مخالفان سوری بزرگترین محموله اسلحه خود را كه توسط یك كشتی لیبیایی حمل می‌شد، دریافت كرده‌اند و این كشتی هم‌اكنون در بندر اسكندرون تركیه پهلو گرفته است


به گزارش نما به نقل از ايسنا، مخالفان سوري نيز با تاييد اين خبر اعلام كردند كه بيش از 80 درصد سلاح‌هاي موجود در اين كشتي را به خاك سوريه منتقل كرده‌اند.

بنا بر گزارش تايمز، اين كشتي حامل بيش از 400 تن اسلحه و مهمات براي مخالفان سوري است كه به احتمال زياد در ليبي بارگيري شده و نزديك به 80 درصد از محموله آن به خاك سوريه منتقل شده و در بين شبه‌نظامياني كه عليه دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه دست به اسلحه برده‌اند، توزيع شده است.

به نوشته اين روزنامه، محموله مذكور شامل موشك‌هاي ضد هوايي سام 7 و موشك‌هاي دوش پرتاب و انواع مهمات است كه به گفته مخالفان سوري اگر به درستي از آنها استفاده شود، مي‌تواند در چند هفته آينده تا حد زيادي وضعيت درگيري‌ها در سوريه را تغيير دهد.

تايمز به نقل از يكي از مخالفان سوري كه در نقل و انتقال اين سلاح‌ها به خاك سوريه نقش زيادي داشته است، مي‌نويسد: اين محموله بزرگترين محموله‌اي است كه تاكنون مخالفان تحويل گرفتند.

بنابر اين گزارش، اين محموله نظامي شامل برخي كمك‌هاي انساني نيز هست و در زمان تقسيم آن اختلاف‌هايي ميان ارتش مخالفان سوريه موسوم به ارتش آزاد سوريه و اخوان‌المسلمين كه از بدو ورود كشتي به تركيه كنترل آن را به دست گرفتند، پيش آمده است.

بنا به نوشته تايمز، گروه‌هايي از افراد مسلح ليبيايي نيز با اين كشتي به تركيه آمده‌اند كه قصد دارند از آنجا به سوريه بروند تا در درگيري‌هاي اين كشور مشاركت كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، به گفته منابع محلي بخش اعظمي از محموله اين كشتي در مرز تركيه با سوريه انبار شده و از آنجا براي توزيع در ميان مخالفان سوري به مناطق مختلف اين كشور ارسال مي‌شود.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط