درخواست سردار جوانی از عالمان دینی

عکس خبري -درخواست سردار جواني از عالمان ديني

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به واكنش منفی آمریكا و رژیم صهیونیستی نسبت به تجدید حیات اسلام ،گفت: نخبگان ،عالمان دینی و رسانه های مستقل جهان اسلام برای قطع استمرار توهین های سران استكبار به شخصیت های اسلامی راهبرد جامعی اتخاذ كنند.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، سردار ˈیدالله جوانی با بیان اینکه اقدامات ددمنشانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی سابقه ای دیرینه دارد، افزود: این گونه استراتژی های غرب بر اساس خط مشی ثابت سیاستمداران آنها صورت می گیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: امروزه با ایجاد یک سری تحولات در منطقه خاورمیانه و بیداری اسلامی ،ˈتجدید حیات اسلامˈ به عنوان دغدغه اصلی سردمداران نظام سلطه به شمار می رود.

سردار جوانی با اشاره به این که بیداری اسلامی در منطقه به برکت انقلاب اسلامی ایران از دیگر نگرانی های اصلی دولتمردان غربی محسوب می شود، اظهار داشت: آگاهی ملت ها امروزه سران غرب را بیش از هر زمان دیگری به هراس انداخته است.

وی با بیان اینکه اسلام ستیزی از جمله اقدامات موهن آمیز امریکا است ، اضافه کرد : غرب همواره سعی کرده تا از طریق ˈاسلام ستیزیˈ بین مسلمان جهان، اختلاف بیاندازد تا با تحریک جوامع اسلامی علیه یکدیگر ، هیمنه خود را در جهان حفظ کند.

جوانی یادآور شد: ایجاد اختلاف و تنش میان مسلمانان همواره ابزار سیاستمدارن غربی برای حفظ گسترش نظام سلطه بوده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت استمرار حرکت های ضد اسلامی از سوی غرب در سالهای اخیر چیست؟،گفت:جهان اسلام طی سال های گذشته برای مقابله با اسلام ستیزی به طور ریشه ای اقدام نکرده است اما با توجه به اینکه مسلمانان جهان اسلام امروزه از ظرفیت های بالایی در عرصه های مختلف سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی در برابر غربی ها برخوردارند ، می توانند برای همیشه به شیطنت های غرب پایان دهند.

***باید راهبرد کاربردی علیه غرب در پیش گرفت

وی با تاکید بر این که برای مقابله با عاملان این حرکت های شنیع که همواره مورد حمایت حاکمان آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، باید راهبرد کاربردی در پیش گرفت، تصریح کرد: در گام نخست مقابله با این اقدامات غیر معقول غربی ها، کشورهای منطقه باید با تحریم نفتی ، آنها را به زانو در بیاورند .

جوانی ادامه داد: همچنین کشورهای مسلمان باید از خرید هر گونه کالای آمریکایی و صهیونیستی پرهیز کنند که در این صورت اقتصاد غرب با چالش های اساسی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: نخبگان و عالمان دینی جهان اسلام و رسانه های مستقل ، بر اساس یک فهم مشترک باید راهبردی را اتخاذ کنند که دیگر غرب نتواند با مخدوش کردن مقدسات اسلامی منشا اختلاف در جهان اسلام شود.

وی خاطرنشان کرد : علاوه بر این موارد ، حرکت های توده های عظیم مردم در خیابان ها در دفاع از دین اسلام ، یکی از اقداماتی است که می تواند مانع استمرار سیاست های ضد اسلامی غرب شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اجلاس بیداری اسلامی که در سال گذشته در تهران با حضور 900 اندیشمند مسلمان برگزار شد ، اظهار داشت:در این اجلاس رهنمودهای روشن مقام معظم رهبری درباره آسیب شناسی جهان اسلام بیش از گذشته خشم غرب را برانگیخت .

وی افزود: با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه و همچنین برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و همگرایی میان اعضای این جنبش، دولتمردان این کشورها به هوش باشند که آمریکا بیش از هر زمان دیگری به نام دموکراسی در صدد ایجاد تنش میان ملت های مسلمان است .

به دنبال انتشار بخش هایی از فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) به کارگردانی ˈ سام باسیلˈ که در آمریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفته که باعث ترس و نگرانی رهبران آمریکا شده است.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا درˈ قاهرهˈ با حمله به سفارت آمریکا آغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، سفیر و سه دیپلمات دیگر این کشور را به قتل رساندند.

روز جمعه نیز به دنبال برگزاری نماز جمعه در کشورهای مختلف ، مردم خشمگین به سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک آمریکا در چندین کشور حمله کردند.

ایران، لبنان، لیبی، مصر، سودان، یمن، کویت، نیجریه و مغرب شاهد اعتراض های ضد آمریکایی گسترده در روز جمعه بود که این مساله موجب نگرانی و هراس آمریکا و چند کشور غربی شد.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط