اهانت به پیامبر(ص)، ترور حیثیت مسلمانان است

عکس خبري -اهانت به پيامبر(ص)، ترور حيثيت مسلمانان است

رییس مجلس شورای اسلامی با محكومیت ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) اظهار كرد: این حركت جدا از ظاهر فریبنده، حقیقت طالبانیزم آمریكا را معرفی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، علي لاريجاني امروز صبح (يكشنبه) در جلسه علني مجلس ضمن تبريك به مناسبت ولادت كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س) گفت: اميد است دهه‌ي كرامت توفيق توسل به ساحت مقدس آن حضرت و برادر بزرگوارشان امام بر حق حضرت رضا (ع) را براي همگان فراهم نمايد.

وي در ادامه با اشاره به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اظهار داشت: متن اصلي آن توسط چند كشور غربي تدارك ديده شد و به نظر مي‌رسد برخي كشورهاي زورگو با پافشاري در تصويب اين قطعنامه قصد زياده‌خواهي خود را در مذاكرات 1+5 علني‌تر كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به آنان گفت: اگر مسير انتخابي شما صدور قطعنامه در آژانس و رفتارهاي فرصت‌طلبانه‌ي آمريكا در تحريم‌هاست پس براي چه مذاكره مي‌كنيد؟ با اين نگاه در واقع نتيجه‌ي مذاكرات و آثار مورد نظر خود را مشخص و عملي كرده‌ايد.

لاريجاني خاطر نشان كرد: به نظر مي‌رسد اينگونه رفتارها اين سوال را در اذهان متبادر مي‌كند پس معاهده ان‌.پي‌.تي و عضويت در آژانس چه فايده‌اي براي كشورها دارد.

وي افزود: اگر ايران در اين چارچوب‌ها هم قرار نداشت و پايبند به ان‌.پي‌.تي نبود آيا كار ديگري هم مي‌كرديد؟ آقاي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه جزو وظايف او ترغيب كشورها به پيوستن به ان‌.پي‌.تي است آيا با اينگونه تصميم‌گيري‌هاي زورگويانه مي‌تواند توفيقي داشته باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به ساخت فيلم موهن و مبتذل بي‌گناهي مسلمانان در آمريكا اشاره كرد و گفت: با لجن‌پراكني كه هنر اختصاصي آمريكايي صهيونيستي است قصد تحقير و توهين به ساحت مقدس محمد رسول الله (ص) را داشته‌ است.

وي تصريح كرد: از طرفي وزير خارجه آمريكا هدف اين فيلم را فتنه‌‌افروزي مي‌داند. اگر فتنه‌انگيز بوده است چرا جلوي آن را نگرفتيد چرا مسببين آن را مجازات نمي‌كنيد؟ و از طرف ديگر رييس‌جمهور آمريكا مي‌گويد اين كشور تسليم اقدامات خشونت‌آميز نخواهد شد، نتيجه‌ي اين دو سخن مسئولين آمريكايي چه حاصلي براي مسلمانان دارد.

لاريجاني يادآور شد: اگر آمريكا سياست خود را مبارزه با تروريزم مي‌داند اينگونه حرف‌هاي انتخاباتي كه زير لفافه آزادي بيان توجيهي براي خود ساخته‌اند، آيا چيزي جز ترور تفكر نام دارد كه در ذات خود درنده‌خويي و خشك مغزي مديريت آمريكا را نشان مي‌دهد كه جدا از ظاهر فريبنده، حقيقت طالبانيزم آمريكايي را معرفي مي‌كند.

پس از اين بخش از سخنان لاريجاني، نمايندگان شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را سر دادند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: از چند قرن قبل كه با توحش مثال‌زدني جنگ‌هاي صليبي را بر شرق تحميل نمودند و ميليون‌ها مسلمان را ترور كردند تا به امروز آيا هيچگاه مسلمانان به عيسي مسيح يا موسي پيامبر توهيني كرده‌اند يا در همه جا با احترام خاصي از پيامبران بخصوص پيامبران اولوالعزم ياد كرده‌اند، ‌اين تفاوت دو تفكر شرق و غرب را نشان مي‌دهد.

وي ابراز داشت: اكنون نيز تصور نموده‌اند با اين خاك‌پاشي ابلهانه مي‌توانند سيماي تابناك پيامبر اسلام را مخدوش نمايند.

همچنين در اين ميان نمايندگان بار ديگر بر شعارهاي خود مبني بر مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل تاكيد كردند.

لاريجاني با اشاره به اينكه اين اقدام ترور حيثيت همه‌ي مسلمانان است، ابراز داشت: از نظر مسلمانان اين اقدام ترور حيثيت همه مسلمانان است و آن را بسي شنيع‌تر از ترور فيزيكي مسلمانان مي‌دانند.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: مسئولين سازمان ملل نيز به جاي توصيه به مسلمانان به خويشتنداري از حيثيت مسلمانان دفاع نمايند. تحمل مسلمانان از اين زنجيره رفتارهاي موذيانه كه هر يك برگ تازه‌اي به تاريخ بي‌خردي مي‌افزايد به سر آمده و چنانچه تصميمات تازه در مجازات بانيان آن نگيرند در آتش نفرت اين ماجرا خواهند سوخت.

به گزارش ايسنا، نمايندگان در اين بخش از سخنان لاريجاني، شعارهاي "الله اكبر، خامنه‌اي رهبر" و مرگ بر ضد ولايت فقيه را سر دادند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: غرب و آمريكا بايد بفهمد هيچگاه با چنين رفتار و تنزل عقلاني صلاحيت مديريت جهاني نخواهد داشت.

وي تصريح كرد: چگونه است كه هرگونه نقدي به هولوكاست و يا هر فكري كه دولت‌هاي غربي آن را فتنه براي امنيت خود مي‌پندارند، گويندگان يا نويسندگان آن را مجازات و به زندان مي‌افكنند حال اين امر با چنين توهين چندش‌آوري مقايسه كنيد، آيا خود اين تفاوت‌هاي رفتاري، عدم صلاحيت اخلاقي غرب را نشان نمي‌دهد؟

لاريجاني افزود: آمريكا و غرب چشم‌هاي خود را باز كنند و با دقت عكس‌العمل مسلمانان را مشاهده كنند و بدانند با گنده‌گويي و تهديد نمي‌توانند جلوي اين خشم مقدس را بگيرند.

رييس قوه مقننه گفت: مسلمانان به رفتار آمريكا و غرب به عنوان زنجيره‌اي از اقدامات تقدس‌زدا مي‌نگرند كه نمادي از جاهليت مدرن است و به همين جهت بر انديشه اسلامي در ساحت اجتماعي و سياسي كه بغض غرب را برانگيخته، مصمم‌تر مي‌گردند. بدانند با اين اقدامات نهضت بيداري اسلامي عميق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

وي در پايان با بيان اينكه مجلس شوراي اسلامي اين اقدام شنيع و ضدفرهنگي را محكوم مي‌كند، گفت: مجلس از مجامع بين‌المللي بخصوص از بين‌المجالس و بين‌المجالس اسلامي و آسيايي مي‌خواهد در مقابل اين رفتار خشن بي‌منطق كه قلوب مسلمانان را جريحه‌دار نموده است موضع و تصميم‌گيري نمايد.

بر اساس اين گزارش، در پايان سخنان لاريجاني نيز نمايندگان شعارهايي مانند "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسرائيل" و ... را سر دادند.

۱۳۹۱/۶/۲۶

اخبار مرتبط