حضرت پور در گفتگو با نما مطرح كرد:

سیاسی كاری روی ویرانه‌های ساختمان پلاسكو/ در حق حادثه دیدگان قطار مشهد تبریز ظلم شد

عکس خبري -سياسي کاري روي ويرانه‌هاي ساختمان پلاسکو/ در حق حادثه ديدگان  قطار مشهد تبريز ظلم شد

مسولین تنها در مقابله با این حوادث به دنبال انداختن تقصیر بر عهده نهادهای دیگر هستند كه معتقدم باید مقصرین حادثه پلاسكو هرچه سریعتر مشخص و معین وبرای اجرای عدالت در كشور به قوه قضاییه معرفی شوند.

روح الله حضرت پورف نماینده مردم ارومیه در خانه ملت و عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری نما، در رابطه با دو رفتار جدای دولت در مورد حادثه دیدگان پلاسکو و قطار تبریز_ مشهد، گفت: همه ما در سرزیمن ایران زندگی می کنیم و وظیفه مسئولین است که از شأن جایگاه مردم حفاظت کنند.
وی در ادامه افزود: مسئولان کشور نباید فرقی میان مردم کشور خود قائل شوند و همه در برابر آنها یکسان باشد.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به رفتار نامتعارف مسئولین در مقابله با دو حادثه دلخراش در کشور ادامه داد: در حق حادثه دیدگان قطار مشهد تبریز که برای زیارت امام رضا (ع) رفته بودند ظلم شد.
حضرت پور در ادامه با بیان تسلیت به خانواده ها و مردم در مورد آتش سوزی در پلاسکو گفت: همه مردم در ایران اسلامی زندگی می کنند و ضرورت دارد تا مسئولان به این جایگاه توجه ویژه داشته باشند و نباید حادثه قطار تبریز _مشهد را حادثه منطقه ای و حادثه پلاسکو را ملی عنوان کنند.
وی ادامه داد: امروز تمام هجمه ها در حادثه پلاسکو بر شهرداری وارد است این در حالی است که ساختمان پلاسکو زیر نظر بناید مستضعفان اداره می شد اختیارات شهرداری تنها در دادن اخطار محدود بود.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: این اقدامات نشان دهنده سیاسی کاری در کشور است چراکه در حادثه قطار مشهد تبریز وزیر راه و شهرسازی در عذر خواهی از مردم بیان داشت "قطار بیمه بوده و دیه این افراد از بیمه پرداخت می شود" این درحالی است نخست وزیر ژاپن برای قطعی برق آن هم در بیست و هفت ثانیه سر تعظیم برای مردمش به نشانه اعتراض فرود آورد آن وقت وزیر کشور ما بعد از یک هفته این گونه از مردم داغدار آذربایجان عذر خواهی کرد.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: مسئولین دولت با سیاسی کاری کردن در تلاش هستند تا با لابی هایی که در مجلس انجام می دهند نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر راه و شهر سازی را امضاء کرده اند امضاهایشان را پس بگیرند.
وی بیان کرد: نمایندگان امضاء کننده طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی پیگیر طرح خود هستند و این موضوع با حضور استیضاح کنندگان و وزیر بررسی می شود.
حضرت پور در خاتمه با انتقاد از پیش بینی نکردن ستاد بحران و نداشتن تجهیزات لازم بیان کرد: مسولین تنها در مقابله با این حوادث به دنبال انداختن تقصیر بر عهده نهادهای دیگر هستند که معتقدم باید مقصرین حادثه پلاسکو هرچه سریعتر مشخص و معین وبرای اجرای عدالت در کشور به قوه قضاییه معرفی شوند.


۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط