یك سوم مردم آمریكا معتقدند با فرمان ترامپ كشورشان امن‌تر می‌شود

نتایج یك نظرسنجی نشان می‌دهد نزدیك به 31 در صد از مردم آمریكا بر این باورند كه فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع هفت كشور مسلمان، به امنیت بیشتر كشورشان ختم می‌شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، بر اساس نظرسنجی رویترز، حدود 31 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند با وضع این ممنوعیت، احساس امنیت بیشتر می‌کنند و در مقابل 26 درصد نیز اعلام کردند کمتر احساس امنیت می‌کنند.
در این نظرسنجی، 33 درصد از پاسخ دهندگان نیز معتقدند این فرمان اجرایی تغییری در اوضاع امنیتی آنها به وجود نمی‌آورد و دیگران نیز اعلام کردند که نظری ندارند.
این نظرسنجی نشان داد که 49 درصد از آمریکایی‌ها با فرمان اجرایی رئیس ‌جمهور کشورشان موافق هستند و 41 درصد نیز با این فرمان مخالفند.
این نظرسنجی که در روزهای 30 و 31 ژانویه (11 و 12 بهمن) برگزار شد، شامل 50 ایالت آمریکا می شود که مجموع 1201 نفر در آن شرکت کردند. از مجموع تعداد پاسخ دهندگان، 453 نفر از حامیان حزب دموکرات و 478 نفر از حامیان حزب جمهوری‌خواه بودند.
بر اساس فرمان ترامپ، ورود اتباع کشورهای سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن به آمریکا به مدت 90 روز به حال تعلیق درآمده و همچنین ورود پناهجویان سوری به مدت نامعلوم به این کشور ممنوع شد. پذیرش پناهجویان نیز به مدت 120 روز انجام نمی‌شود.
این اقدام رئیس‌جمهور امریکا با انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی، گروه‌های حقوق بشری و سیاستمداران مواجه شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط