اختصاصی نما/ از انتخابات تا دوپینگ

گذری بر سریال‌های نوروزی سیما

عکس خبري -گذري بر سريال‌هاي نوروزي سيما

هر سال با نزدیك شدن به ایام نوروز یكی از گزینه‌هایی كه در مورد برنامه‌های تلویزیونی مطرح می‌شود، سریال‌های تلویزیونی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد كه امسال هم شبكه های مختلف سیما برای نوروز سال 1396 سریال های مختلفیت دارك دیده اند تا روزهای آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار كنند

محمد حیدری- هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز یکی از گزینه‌هایی که در مورد برنامه‌های تلویزیونی مطرح می‌شود، سریال‌های تلویزیونی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که امسال هم شبکه های مختلف سیما برای نوروز سال 1396 سریال های مختلفی تدارک دیده اند تا روزهای آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار کنند.تلویزیون همچنین تلاش کرده تا در میان مجموعه های تولیدی برای پخش در نوروز، آثار طنز هم وجود داشته باشد تا فضای شادی و نشاط در بین بیننده ها همچنان جریان داشته باشد.در بین سریال هایی که از آن ها به عنوان سریال های نوروزی نام برده شده، تصویربرداری برخی آثار همچون سریال شبکه یک به پایان رسیده اما تصویربرداری سریال شبکه دو سیما همچنان ادامه دارد.


«علی البدل»، مهمان شبکه یک سیما

سریال تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز سال 1396 در نظر گرفته شده است. علی البدلداستان انسان هایی است که حضور دارند اما حق رای ندارند و به طور معمول در نهادها و شوراها این امر را به افرادی که اعضای علی البدل محسوب می شوند، همیشه وجود دارند.تصویربرداری این مجموعه در چند روستای استان همدان از جمله روستای «ورکانه» انجام شده است و از این جهت تفاوت قابل توجهی با سایر سریال هایی دارد که این روزها فضای تصویربرداری خود را به ساختمان های مسکونی محدود می کنند.مهدی فخیم زاده، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، احمد مهران فر، هادی کاظمی، محمود جعفری، هومن حاجی عبداللهی، سیما خضر آبادی و محسن تنابنده درعلی البدلبه ایفای نقش پرداخته اند.


«مرز خوشبختی»، مهمان شبکه دو سیما

سریال تلویزیونی «مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام برای پخش از شبکه دو سیما در نوروز سال 1396 در نظر گرفته شده است.شخصیت اصلی داستان این اثر تلویزیونی، یک جوان شهرستانی است که با آمدن به تهران در رده نخبه های علمی قرار می گیرد.این جوان شهرستانی به خواهر دوست خود، علاقه دارد اما پدر دختر به این وصلت راضی نیست و در ادامه رویدادهای دیگری در داستان اتفاق می افتد.مهدی سلوکی، پوریا پورسرخ، امیر حسین آرمان، شهرزاد کمال زاده،سروش جمشیدی، جمشید جهان زاده و مهدی صباغی از جمله بازیگرهایی هستند که در«مرز خوشبختی» به ایفای نقش پرداخته اند.


«آرمان 2»،مهمان شبکه سه سیما

 سریال تلویزیونی «آرمان 2» به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی در 14 قسمت تولید می شود و از آن به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه سیما سخن گفته شده است.این مجموعه دربارۀ شخصیتی است که چند نقش را بازی می کند و فضای کمدی دارد.آرمان 2سریال کمدی است که روایت گر شکلی ویژه از طنز خواهد بود. فیلمنامه سریالآرمان 2پیش تر نوشته شده بود اما برای تولید دوباره بازنویسی شد. بخشی از این سریال در شهرک سینمایی غزالی جلوی دوربین می رود.کامبیز دیرباز و الیکا عبدالرزاقی در این سریال به ایفای نقش می پردازند.


مهمان بدون میزبان

سریال «خانه ما» با بازیگرانی چون از فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری هنوز برنامه مشخصی برای اکران ندارد.این مجموعه کهممکن است نامش تغییر یابد، مضمونی کمدی دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این خانواده ها هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند...
این مجموعه ٦٠ قسمتی به سفارش مرکز امور نمایشی سیما تولید می شود و باتوجه به اینکه در حال حاضر «علی البدل» و «مرز خوشبختی» در کنداکتور شبکه های یک و دو پیش بینی شده است و تنها شبکه سه از کنداکتور مجموعه نوروزی خالی است احتمال دارد این مجموعه از این شبکه روی آنتن برود و باید دید بین دو کار که خشایار الوند در هر دو آنها (علی البدل) نقش داشته است کدام یک بیشتر به دل مخاطب می نشیند.


باز شدن پای دوپینگ به شبکه پنج

سریال «افسر نمونه» که البته این نام موقت آن است و ممکن است تغییر کند به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه کنندگی مهدی فرجی برای شبکه پنج یا شبکه تهران ساخته می شود و امروز اول اسفند کلید خواهد خورد.افسر نمونهکه طرح آن از چند ماه پیش به عنوان گزینه نوروزی شبکه تهران به تصویب رسید و فیلمنامه به نگارش درآمد سوژه ای جدید دارد و اگر ساخت آن برای نوروز به قطعیت برسد می تواند یکی از کارهای پرمخاطب سیما برای این ایام باشد.
این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد. افسر نمونهشاید برای ورزشکاران نام آشناتری به نظر برسد چراکه برخلاف اسمش اصلا ارتباطی با فضای پلیسی و انتظامی ندارد. داستان این سریال در دو خط موازی پیگیری می شود. قصه درباره فرهاد افسر مبارزه با دوپینگ است که درگیر ورزشکاران مختلف می شود. همچنین در قصه دیگری یک بازیکن ایتالیایی به ایران ترانسفر می شود و این دو قصه در کنار هم اتفاقات مختلفی را رقم می زند.محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، ساغر عزیزی، اتابک نادری، هلیا امامی، زهیر یاری، پیام احمدی نیا، آذین رئوف، حامد آهنگی و… بازیگران اصلی این سریال هستند و همچنین یک فوتبالیست غیر ایرانی نیز برای ایفای نقش در این سریال حضور دارد.ایده اولیه این سریال از امیرحسین قاسمی است و فیلمنامه آن را پیمان عباسی در 15 قسمت به نگارش درآورده است.این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد.
در خلاصه داستان سریال «افسر نمونه» آمده است:بهمن و توفیق دو دوست قدیمی هستند که از برادر به هم نزدیک تر به نظر می رسند، آنها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بریده اند اما بچه های آنها که امروز به سن ازدواج رسیده اند، راضی به این امر نیستند، این باعث می شود تمام این دوستی 30 ساله کم کم تحت الشعاع قرار بگیرد.
با توجه به اینکه تکلیف سریال های نوروزی همیشه تا آخرین دقایق قرار گرفتن در کنداکتور پخش مشخص نیست باید دید امسال کدام یک از این آثار به پخش نهایی می رسند و از میان آنها کدامیک می توانند رضایت مخاطبان را برآورده کنند.

۱۳۹۶/۱/۳

اخبار مرتبط