اقتصاد در هفته‌ای كه گذشت؛

آمریكا همچنان صادر كننده خودرو به ایران

اقتصاد در هفته ای كه گذشت به واسطه اینكه هفته پایانی اسفند ماه بود خبرهای زیادی در رابطه با حال و هوای بازار شب عید و قیمت محصولات را به خود اختصاص داده است.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری میزان، هفته پایانی به واسطه اینکه آخرین هفته از سال 95 بود خبرهای اقتصادی زیادی در رابطه با حال و هوای بازار و کسب وکارهای پررونق شب عید را به خود اختصاص داده است.

در این میان میزان به بررسی بازار سمساری‌های آنلاین پرداخته و بررسی های انجام شده حاکی از آن است که بازار سمساری‌های سنتی به واسطه وجود سمساری‌های آنلاین رونق خود را از دست داده است.

یکی از مواردی که در پایان سال برای مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند عملکرد قالیشویی‌های سطح شهر است که میزان در گزارشی به بررسی عملکرد قالیشویی‌ها و میزان رضایت افراد از آنها پرداخته است.

در گزارشی میزان به بررسی تورهای مسافرتی پرداخت و در آن قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس را مقایسه کرد و افزایش تقاضا در این ایام و افزایش نرخ‌ها را یکی از مشکلات سفرهای نوروزی دانست.

در ادامه میزان به بررسی بازار میوه، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی پرداخت و در گزارش‌های جداگانه قیمت اقلام پرمصرف در روزهای پایانی سال را بررسی کرد.

گزارش میدانی میزان حاکی از آن است که بازار میوه حال و روز خوبی ندارد و در این میان فروشندگان نیز از وجود میوه های بی کیفیت با قیمت‌های بالا شکایت دارند.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی شرایط عرضه گوشت گوسفندی در بازار را مطلوب دانست استقبال مردم برای خرید گوشت گوسفندی را نسبت به سال گذشته کمتر اعلام کرد.

در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به روند کاهشی قیمت مرغ در روزهای پایانی سال اشاره کرد و عرضه بالا در بازار را در کنترل قیمت مرغ موثر دانست.

همچنین یوسف خانی به ثبات قیمت انواع ماهی در بازار اشاره کرد و عرضه زیاد ماهی پرورشی در بازار را دلیل این ثبات اعلام کرد.

گزارش میدانی میزان از بازار پو نو در روزهای پایانی سال حکایت از آن دارد که صف‌های طولانی برای دریافت پول نو در شعب منتخب تشکیل شده که اشتیاق مردم را برای دریافت پول نو و عیدی دادن نشان می‌دهد.

در این میان بررسی آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95 حاکی از آن است که تعداد 104 خودرو از مبدا آمریکا وارد کشور شده و درحالی ادامه دارد که واردات خودرو از آمریکا ممنوع اعلام شده است.

در اواسط هفته سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی به خبرنگار میزان گفت: سود پایان سال مالی 95 به صورت نقدی به مشمولین سهام عدالت تعلق می گیرد که این مبلغ در نیمه دوم سال آینده به حساب مشمولین واریز می شود.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط