موگرینی: پایبندی ایران به برجام كاملا تائید شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای با قدرت های جهانی خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانس سیاست هسته ای در واشنگتن تاکید کرد: نمی توان بخشی از توافق هسته ای 2015 میلادی بین تهران و قدرت های جهانی را مجددا مورد مذاکره قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 5 بار تایید کرده است که ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است. من به طور کامل با این دیدگاه موافق هستم که برجام باید به طور کامل و همه بخش هایش اجرا شود. اجازه بدهید بر این مساله تاکید کنم که نمی توان بخشی از برجام را مورد مذاکره مجدد قرار داد. یک توافق بسیار فنی بیش از 100 صفحه ای وجود دارد که چندین سال نهایی شدن آن طول کشیده است. این توافق به کل جامعه بین المللی تعلق دارد، این یک توافق دوجانبه نیست که بتوان آن را تغییر داد. بنابر این احتمالی نمی بینم که این توافق را بتوان تغییر داد.

موگرینی افزود: ما همواره تاکید کرده ایم که یک پایبندی کامل از سوی همه طرف ها و همه بازیگران وجود دارد و شخصا و از طرف اتحادیه اروپا تضمین می دهم که این روند ادامه خواهد یافت. آژانس بین المللی انرژی اتمی 5 بار پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است و به طور مداوم بر برنامه هسته ای ایران نظارت دارد.

۱۳۹۶/۱/۱

اخبار مرتبط