شهرك صنعتی در كویت توسط تركیه راه اندازی می شود

كویت و تركیه به دنبال انجام رایزنی های سیاسی برای نخستین بار بر سر تشكیل یك منطقه صنعتی مشترك و جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی تركیه به توافق رسیدند. تركیه شهرك ومنطقه صنعتی در كویت راه اندازی می كند

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مسئولان وزارت دارایی کویت روز چهارشنبه تاکید کرده اند که به دنبال انجام رایزنی های مشترک با طرف ترک هیات های این کشور برای سرمایه گذاری به کویت می آیند.
همکاری های تجاری کویت و آنکارا طی سالیان اخیر با رشد سه برابری به مرز 700 میلیون دلار رسیده است و در حال حاضر شرکتهای ترک 30 پروژه عمرانی را در کویت اجرا می کند.
کویت که در حال حاضر طرح کلان توسعه فعالیتهای اقتصادی و عمرانی خود را پیگیری می کند پروژه بزرگ ساخت فرودگاه جدید خود را نیز به ترکیه واگذار کرده است.
ترکیه با اعزام یک هیات عالی رتبه اقتصادی به کویت و انجام توافقات مقدماتی برای ساخت این فرودگاه، زمان اتمام پروژه را 4 سال تعیین کرده است.
بر این اساس کویت طی قراردادی احداث این فرودگاه جدید را که قرار است در مساحتی بالغ بر 700 هزار متر مربع ساخته شود٬ به شرکت ترکیه ای لیماک واگذار کرده است.
طبق طرح های اولیه این فرودگاه دارای 51 گیت بوده و ظرفیت جابه جایی 25 میلیون نفر در سال را خواهد داشت؛ این فرودگاه همچنین قادر است همزمان از 20 هواپیمای پهن پیکر میزبانی کند.
کویت در تلاش برای رقابت صنعتی با همسایگان خود در حوزه جنوبی خلیج فارس از دیگر کشورها همچون مالزی نیز دعوت به عمل آورده است وبرای تأمین منابع مالی این طرح ها، سیاست کاهش هزینه ها را کلید زده است.

۱۳۹۶/۱/۲

اخبار مرتبط