موصل به آزادی نزدیك می شود

نیروهای عراقی روز پنجشنبه، ضمن مهار حملات داعش در بخش قدیمی موصل، موفق شدند 75 درصد این منطقه را از كنترل داعش خارج و نیز محله الیابسات را در بخش غربی این شهر آزاد كنند، همچنین فرماندهان عراقی نیز از نقش الحشدالشعبی در كمك به آوارگان موصل تجلیل كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا- بیش از 75 درصد بخش قدیمی موصل آزاد شد/ تجلیل از اقدامات انسانی الحشدالشعبی
به گزارش ایرنا، منابع امنیتی اعلام کردند که روز پنجشنبه در درگیری های سنگین در منطقه قدیمی شهر موصل واقع در بخش غربی دجله ، بیش از 75 درصد این منطقه را از کنترل داعش خارج کردند.
به گفته منابع اگرچه سرعت عملیات طی 10 روز گذشته کند شده است ، اما نیروهای امنیتی عراق گام به گام و کوچه به کوچه در حال پیشروی در مرکز موصل هستند.
نیروهای عراقی در ادامه عملیات در مرکز بخش غربی موصل موفق شدند محله الیابسات را در بخش غربی آزاد کنند . آنان پرچم های عراق را بر فراز ساختمان های این منطقه نصب کردند.
ابومهدی المهندس معاون فرمانده الحشدالشعبی نیز تاکید کرد که کلیه راه های مواصلاتی داعش از موصل به سمت مرزهای سوریه قطع شده و الحشدالشعبی در این مرحله، سلاح های پیشرفته وارد عملیات کرده است.
وی همچنین تاکید کرد که الحشد الشعبی علاوه بر عملیات نظامی، در روزهای اخیر نقش مهمی در امدادرسانی به آوارگان و کمک های لجستیکی و پزشکی و مهندسی به سایر نیروهای مسلح عراق به عهده گرفته است.
وی در خصوص کمک های مردمی که با ندای مرجعیت و با ابتکار الحشدالشعبی برای اهالی آواره موصل جمع آوری شده بود، گفت این کمک ها در قالب 1900 دستگاه کامیون و تریلر به مناطق شمالی عراق رسیده و حتی تا عمق بخش غربی موصل در میان آوارگان توزیع شده است.
ثامر ابوتراب الحسینی فرمانده تیپ از لشکر واکنش سریع عراق نیز نقش مرجعیت و الحشد الشعبی را در کمک به آوارگان موصل ستایش کرد و گفت که نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی برای نجات مردم موصل گام های بزرگی از طریق انتقال آنان به مناطق امن و خدمات رسانی برداشته اند.
همچنین عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات 'موصل ما می آییم' و ابومهدی المهندس درباره کندی روند عملیات گفتند که نیروهایشان برای حفاظت از جان غیرنظامیان احتیاط بیشتری می کنند و به همین دلیل روند عملیات در روزهای اخیر کند شده است.
یارالله در همین زمینه گفت که درباره عملیات آینده هم با فرماندهان الحشدالشعبی هماهنگی های لازم را انجام داده ایم.

۱۳۹۶/۱/۳

اخبار مرتبط