كوچكی نژاد :

تولید و اشتغال دو نقطه ضعف بزرگ دولت روحانی

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینكه اولویت دولت بجای تولید در داخل، واردات كالاست، گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای اقتصاد مقاومتی و خود اتكایی بكار گیرد كه لازمه آن توجه به تولید در داخل، ایجاد اشتغال و مقابله با بیكاری است.

به گزارش نما به نقل از افکار نیوز، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان دولت روحانی اقدامی در زمینه تولید و اشتغال نداشته، گفت: کارنامه دولت روحانی در این زمینه موفق نیست و بانه ریزی خوبی در این زمینه وجود ندارد.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر مکررا بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و این خود پیام روشنی برای دولت دارد.
وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارد بدان معناست که دولت باید الویت کاری خود را بر این موضوع قرار دهد اما متاسفانه می بینیم که اقدامات دولت چندان در این راستا نیست.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اولویت دولت بجای تولید در داخل، واردات کالاست، گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی بکار گیرد که لازمه آن توجه به تولید در داخل، ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری است.
کوچکی نژاد گفت: دولت باید تولید ملی و حمایت از آن را در اولویت کاری خود قرار دهد و در همین راستا از واردات بخصوص قاچاق کالاها جلوگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی باید بیش از سالهای دیگر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در زمینه تولید و اشتغال کارنامه موفقی نداشته، همه باید برای حمایت از تولید و اشتغال بسیج شوند تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متاسفانه در همه بخش های اقتصادی شاهد رکود هستیم. در بخس مسکن، عمران و... وضعیت اصلا مناسب نیست و همین امر باعث افزایش بیکاری و عدم ایجاد اشتغال شده است.
کوچکی نژاد با بیان اینکه کارنامه دولت روحانی کارنامه خوبی نیسست، افزود: رکود وحشتناکی در کشور حاکم است و باید همه قوا و همه مسئولین کمک کنند تا از این رکود خارج شویم.
وی تصریح کرد: دولت روحانی ادعا دارد که تورم کاهش یافته است اما روی دیگر سکه این است که وقتی در کشور رکود حاکم است و هیچ فعالیت اقتصادی صورت نمی گیرد و تولید خوابیده، طبیعی است که تورمی در جامعه وجود نداشته باشد.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود در حال آسیب زدن و نابودی اقتصاد کشور است، گفت: تورم را تا حدی می توان پذیرفت اما رکود قابل قبول و پذیرش نیست. با وجود تورم زندگی مردم می چرخد اما رکود به همه آسیب می زند و باعث بیکاری مردم می شود.
کوچکی نژاد اضافه کرد: وقتی مردم کسب و کار نداشته نباشد، تورم پایین می آید. اما این کاهش تورم برای مردم خوشایند نیست چرا که با رکود این کاهش تورم حاصل شده است نه با داشتن فعالیت اقتصادی.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط