ایران صادرات نفت خود را به چین ۱۸ درصد افزایش داد

واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۶۵۷ هزار و ۹۰۰ بشكه در روز رسیده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمارها نشان می دهد، عربستان در ماه فوریه هرچند جایگاه خود به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را حفظ کرده، اما میزان صادرات نفت این کشور به چین در ماه فوریه 12.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای اداره کل گمرکات چین، واردات نفت این کشور از عربستان در ماه فوریه 4.77 میلیون تن بوده، که حدودا معادل 1.24 میلیون بشکه در روز است. این رقم بیشتر از 1.18 میلیون بشکه ماه قبل بوده است. واردات نفت چین از عربستان 12.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافته و به 657 هزار و 900 بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت عراق به چین نیز در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته و به 788 هزار و 830 بشکه در روز رسیده است.

این گزارش حاکی است، روسیه در ماه فوریه با فروش 4.29 میلیون تن، معادل 1.12 میلیون بشکه در روز، دومین تامین کننده بزرگ نفت چین بوده و صادرات آن به چین رشدی 4.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. میزان صادرات روسیه به چین در ماه فوریه نسبت به 1.08 میلیون بشکه در روز ماه ژانویه 3.7 درصد رشد داشته است.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط