یك طرفه شدن جاده های شمال كشور مورد انتقاد نماینده مجلس واقع شد

یوسفیان ملا گفت: مسئولان برای رفع این مشكل بایستی نظر كارشناسان فنی را بگیرند تا هر چه زودتر و در تعطیلات بعدی شاهد یكطرفه شدن جاده های شمالی در كشور نباشیم.

به گزارش نما عزت الله یوسفیان ملاعزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باخبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره راهکارهای رفع یکطرفه شده جاده های شمالی کشور در پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: مسئولان برای رفع این مشکل بایستی نظر کارشناسان فنی را بگیرند تا هر چه زودتر و در تعطیلات بعدی شاهد یکطرفه شدن جاده های شمالی در کشور نباشیم.

وی ادامه داد: وقتی آقایان یکجانبه تصمیم می گیرند و فکر مردم را نمی کنند دیگر راهکاری نمی ماند.

یوسفیان ملا تصریح کرد: یک مرتبه اعلام می کنند در فلان روز چنین اتفاقی در جاده ها می افتد و این در صورتی است که در تعطیلات دست مان هم به جایی بند نمی شود، من چند بار در این باره با آقای وزیر راه صحبت کردم و ایشان گفتند ما اصلا نمی توانیم صورت مساله را پاک کنیم و بگوییم راه برای یکطرف باز و برای طرف دیگر بسته باشد.

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ما باید این مشکل را حل کنیم تا مسیر هر دو طرف با هزینه کمتر باز باشد، هم در محور هراز و هم فیروزکوه صدها روستا داریم که مردم در آنها زندگی می کنند و در فیروزکوه و کندوان هم هلیکوپتر برای شرایط ویژه وجود ندارد تا در صورت بسته بودن راه اگر مشکلی برای مردم پیش آمد آن را مرتفع کنیم.

جاده شمال کشور

یوسفیان ملا عنوان داشت: مسئولان امر می گویند اگر ما راه دو طرف را باز بگذاریم، مسیر به طور کلی قفل می شود، این مشکل هست و وقتی بدون برنامه ریزی اقدام می کنیم مشخص است که مشکل حل نمی شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه روستاهای زیادی در حاشیه راه وجود دارد و ممکن است با این اتفاقات غیر مترقبه ای مواجه شوند هرچه زودتر باید برای این معضل فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه مشکل ما بی برنامگی است، افزود: به نظر یکی از راههای حل مشکل یکطرفه شدن جاده ها می تواند زوج و فرد کردن تردد خودروها در این جاده باشد ولی متاسفانه دچار وادادگی در این موضوع هستیم و هیچ تصمیم و اتفاقی در دست بررسی و اجرا نیست.

۱۳۹۶/۱/۱۱

اخبار مرتبط