ماهیگیری النصره از آب گل‌آلود ادلب

جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) و دیگر گروه‌های مخالف مسلح خواهان تشدید درگیری‌ها در جبهه‌ها در واكنش به حمله شیمیایی صورت گرفته در خان شیخون در ادلب شدند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت تحریر الشام در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تمامی "مجاهدان شام" را ترغیب کرده و از آنها می‌خواهیم تا حد توان، "جبهه‌ها را شعله‌ور کرده" و درگیری‌ها را تشدید کنند "چراکه میدان نبرد بهترین راه برای محکوم کردن است."



این هیئت خطاب به دمشق و هم‌پیمانانش اعلام کرد که "به نحوی انتقام جویی می‌کند که قلب مردم ما در شام بالاخص در خان شیخون آرام شود و عملیات فشرده و پی در پی در پشت خطوط دمشق صورت خواهد گرفت."



در حملات با مواد سمی در شهرک خان شیخون در استان ادلب، ده‌ها تن کشته شدند. بیشتر شهر ادلب تحت تصرف گروه‌های وابسته به هیئت تحریر الشام است.



این در حالی است که ارتش سوریه این مساله را تکذیب کرد که در این مورد یا در گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده باشد. وزارت خارجه سوریه نیز قاطعانه استفاده از هرگونه مواد سمی در خان شیخون را تکذیب و تاکید کرد که گروه‌های تروریستی مسئول این اقدامات هستند.

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط