حمید رضا فولادگر در گفتگو با نما:

مرگ تولید زیر سایه قاچاق كالا/راه حل مشكلات اقتصادی كشور در اقتصاد مقاومتی نهفته است

عکس خبري -مرگ توليد زير سايه قاچاق کالا/راه حل مشکلات اقتصادي کشور در اقتصاد مقاومتي نهفته است

رئیس كمیسیون حمایت ویژه تولید ملی و اجرای اصل 44 گفت: امروز تولید در داخل كشور در معرض واردات و قاچاق بی رویه قرار گرفته و از طرف دیگر تولید كننده نیز باید با بهبود بهره وری و كیفیت بتواند با دیگر تولید كنندگان رقابت كند.


حمید رضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت ویژه از تولید ملی و اجرای سیاست های اصل 44 و نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با نام گذاری سال 96 به نام اقتصادی مقاومتی و تولید و اشتغال، از سوی مقام معظم رهبری گفت: راه حل مشکلات و معضلات اقتصاد در اقتصاد مقاومتی نهفته است از این رو مقام معظم رهبری از سال89 شعار اجرای اقتصاد مقاومتی را در کشور مطرح کردند تا این که در سال 93 سیاست های اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.
وی در ادامه به تلاش های مسئولان دولتی در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: با تلاش های دولت هنوز سیاست های اقتصاد مقاومتی بطور کامل در کشور اجرایی نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیان شعار سال جاری به دو واژه تولید و اشتغال توجه شایانی کرده است چراکه تولید زیر بنای اشتغال است از این رو از مسئولان اجرایی درخواست کرده اند تا به این موضوع توجه شایانی داشته باشند.
نماینده مردم اصفهان در خانه ملت تصریح کرد: امروز تولید در داخل کشور در معرض واردات و قاچاق بی رویه قرار گرفته و از طرف دیگر تولید کننده نیز باید با بهبود بهره وری و کیفیت بتواند با دیگر تولید کنندگان رقابت کند.
فولادگر با اشاره به آمار بیکاری در میان قشر جوان و تحصیل کرده کشور بیان کرد: اگر در آمار رسمی نرخ بیکاری در کشور 5/12 درصد اعلام می شود این رقم در صورتی محاسبه می شود که افرادی را که یکساعت سرکار می روند نیز جزء از آمار شاغلین کشور بشمار می روند و اگر این آمار بر روی نرخ تحصیل کرده سوق داده شود نرخ بیکاری به بالای بیست و پنج درصد می رسد.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای اصل 44 گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای اصل 44 بنا به وظیفه خود از امروز کار بررسی اقدامات لازم در جهت پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری را بکار گرفته و قرار است وزرای اقتصادی دولت در جهت ارائه توضیح به نمایندگان برای اقدامات صورت گرفته در رابطه با اجرای شعار سال 96 در کمیسیون حضور یابند.
وی افزود: نمایندگان در صدد هستند نظارت بر اجرای فرامین رهبری را در دستور کار سال 96 قرار دهند.
فولادگر در خاتمه با تأکید براین مطلب که کار اجرا طبق قانون اساسی بر عهده دولت نهاده شده است، گفت: دستگاههای اجرایی باید در سال جاری بدور از بحث انتخابات در جهت اجرایی شدن فرامین رهبری ورود پیدا کنند.


۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط