طلا ۱۲۲۵ دلار شد

به گزارش نما - تسنیم نوشت:در حالی که اشتها برای سرمایه گذاری های پرریسک در آستانه دیدار مهم رهبران آمریکا و چین کاهش یافته، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود ثابت بود.

رویترزدر گزارشی نوشت، در حالی که اشتها برای سرمایه گذاری های پرریسک در آستانه دیدار مهم رهبران آمریکا و چین کاهش یافته، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود ثابت بود.

بازار به دنبال یافتن سرنخ هایی از صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکاست که انتظار می رود اواخر امروز منتشر شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1255 دلار و 12 سنت ثابت بود. قیمت طلای آمریکا نیز 0.1 درصد کاهش داشت و به 1257 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه به بالاترین رقم از 27 فوریه یعنی 1261 دلار و 15 سنت رسیده بود.

جیانگ شو، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ در این باره گفت: «این نوسانات نشان دهنده عدم قطعیت بازار در مورد روند حرکت قیمت طلا در کوتاه مدت است.»

«اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش خواهد داد یا نه، خیلی مشخص نیست. بازار منتظر مشاهده شاخص های اقتصادی بیشتر در سخنان مقامات فدرال رزرو و آمارهای نهادهای دولتی آمریکاست تا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را ارزیابی کند.»

فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را افزایش داد و اعلام کرد که حداقل دو نوبت دیگر در سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

اما قیمت طلا از زمان افزایش نرخ بهره تاکنون تنها حدود 60 دلار افزایش یافته، زیرا نگرانی ها از سیاست های دونالد ترامپ و نتایج انتخابات در اروپا موجب افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

در آستانه دیدار سران آمریکا و چین، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک در ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط