اردوگاه اسكان اضطراری در مناطق زلزله دیده، ایجاد می‌شود

به گزارش نما - تسنیم نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر از راه اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده زمین لرزه ۶ ریشتری خراسان رضوی خبر داد.

سید امیر محسن ضیایی با اشاره به زمین لرزه 6 ریشتری خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل در پاسخگویی به زلزله اخیر را دارد و حضور نیروهای واکنش سریع نشانی از توان این جمعیت در پاسخگویی مناسب به این حادثه است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده، برای آرامش بیشتر مردم ایجاد می‌شود.

همچنین در این راستا معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر از یک فوتی و 4 مصدوم بر اثر زلزله 6 ریشتری خراسان رضوی خبر داده است.

احتمال قطع آب در روستاهای مشهد

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در ۸۰ کیلومتری شهر مشهد به وقوع پیوست که براساس گفته‌های مسئولان این زلزله تاکنون موجب قطع آب و برق نشده است.

محمدرضا مزینی، مدیرعامل توزیع برق خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت برق مشهد، گفت: تاکنون گزارشی از وقوع خاموشی و قطع برق نداشته‌ایم.

وی از پایداری شبکه ۲۰ کیلوولت در پی وقوع زلزله شش ریشتری در سطح برخی شهرستان‌های استان رضوی خبر داد و افزود: در حال حاضر با تشکیل ستاد بحران شرکت مشغول جمع‌آوری اطلاعات از شهرستان‌های ایتان است.

مزینی ادامه داد: علاوه بر این گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌ زده اعزام شده‌اند تا بتوان شرایط را به طور کامل ارزیابی کرد.

همچنین حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور - در خصوص وضعیت آب مشهد گفت: وقوع زلزله موجب قطع آب در شهر مشهد نشده اما در مورد روستاهای اطراف مشهد هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست.

زمین‌لرزه ٦ ریشتری در ساعت ۱۰:۳۹ امروز بخش‌هایی از خراسان رضوی را لرزاند و تا کنون ۱۰ پس لرزه ثبت شده که بزرگترین آن ٤.٧ ریشتر بوده است. به دنبال بررسی‌های انجام شده، متاسفانه تا این لحظه چهار مصدوم و یک فوتی در روستای کالوش گزارش شده است.

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط