فازهای 5 و 9 پردیس آماده افتتاح است

عضو هیات مدیره شركت عمران شهرهای جدید با بیان اینكه در آینده نزدیك شاهد افتتاح‌هایی در مسكن مهر فازهای ۵ و ۹ جدید شهر پردیس خواهیم بود، گفت: شاید بعضی پیمانكاران زیاده خواه باشند، ولی ما باید متناسب با پیشرفت پروژه وام ۱۰ میلیون تومانی را پرداخت كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد افتتاح‌هایی در مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ جدید شهر پردیس خواهیم بود، گفت: شاید بعضی پیمانکاران زیاده خواه باشند، ولی ما باید متناسب با پیشرفت پروژه وام ۱۰ میلیون تومانی را پرداخت کنیم.

حبیب اله طاهرخانی اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر در شهر جدید پردیس خوشبختانه یک مرحله حیاتی را طی کردیم. در مراحل قبل نتوانسته بودیم در برخی فازها افتتاح داشته باشیم، ولی اواخر سال گذشته در فازهای ۸ و ۹ قدیم شاهد افتتاح بودیم.

وی افزود: حسن این افتتاح ها این است که نشان می‌دهد همه مشکلات زیرساختی که اصلی‌ترین مساله مسکن مهر پردیس محسوب می‌شود مرتفع شده و به نوعی چشم انداز خوبی ترسیم شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه فرآیند افتتاح‌های پی در پی در پردیس ادامه می یابد، تصریح کرد: تامین آب، برق و گاز فاز ۸ انجام شده و پیشرفت بلوک‌های ساختمانی هم به طور متوسط ۷۰-۸۰ درصد است. در فازهای ۵ و ۹ جدید نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهیم داشت. برنامه ریزی شرکت عمران این است که در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ عمده افتتاح‌های مسکن مهر در شهرهای جدید انجام شود. بجز مواردی که دارای معارض است، فکر می کنم بیش از ۶۰ درصد واحدها در آینده نزدیک افتتاح شود.

طاهرخانی درباره همکاری بانک مسکن در پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی گفت: برای کلیه واحدها تشکیل پرونده شده و فرآیند بانکی طی شده است. برای تعدادی از پیمانکاران که پیشرفت مناسبی داشتند پرداختها در حال انجام است و متناسب با پیشرفت کار هم بانک مسکن تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی صحبتهایی مبنی بر اینکه وام به صورت قطره چکانی به پروژه‌های مسکن مهر پردیس پرداخت می‌شود را رد کرد و گفت: تاکید اصلی ما و بانک مسکن این است که متناسب با پیشرفت کار، تسهیلات پرداخت شود. قراردادهای متمم بسته شده، ولی به این معنا نیست که تا قرارداد بسته شد پول را آزاد کنیم. باید پیمانکاران پیشرفت داشته باشند صورت وضعیت ارایه دهند. هیچ صورت وضعیتی نبوده که توسط ما تایید شده باشد و بانک از پرداخت تسهیلات آن خودداری کند.

عضو هیات مدیره شهرهای جدید با بیان اینکه ممکن است بعضی پیمانکاران زیاده خواه باشند، افزود: ما مسوولیتی داریم که به ازای این ۱۰ میلیون تومان بخشی از واحدها را آماده کنیم تا چشم انداز مثبتی داشته باشیم. به همین دلیل نباید با تسامح وساده انگاری، وامها را آزاد کنیم بلکه باید پروژه ها توسط شرکت عمران تایید شود.

طاهرخانی، همکاری بانک مسکن در پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی را خوب توصیف کرد و گفت: بانک مسکن سعی کرده موانعی که بعضا در تشکیل پرونده بوده را حل کند و حتی فرآیند را تسهیل کردند اما موضوع مهم است که پیمانکاران کار کنند. سیاست ما نیز این است. متاسفانه بعضی از پیمانکاران تمایل ندارند وارد مرحله نازک کاری شوند، ولی همکاران ما در پردیس موضوعات را مرحله بندی می کنند که حتما به ازای این ۱۰ میلیون تومان واحدهای آماده تحویل بگیرند. سپس واحدها را به متقاضیان تحویل می دهند، مابه التفاوت را می گیرند و به پیمانکاران می دهند.

وی اظهار کرد: مردم مقداری معطل شدند ولی وقتی ما واحدها را آماده می‌کنیم به تدریج اعتماد می‌کنند و سهم آورده خود را پرداخت می کنند.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای شهرهای جدید درخصوص مشکل تامین آب پردیس گفت: تامین آب پردیس از ابتدا برای افق طرح جامع اولیه بود که جمعیت آن بسیار کمتر پیش بینی شده بود اما بارگذاری جدید باعث شد که با مساله تامین آب جمعیت حداقل ۴۰۰ هزار نفری مواجه شویم. در این زمینه مذاکرات متعددی با وزارت نیرو انجام شده و چشم انداز مثبت است. با همکاری شرکت عمران و وزارت نیرو تامین اعتبار سازمان برنامه صورت می گیرد و شاهد خط انتقال جدید آب به شهر جدید پردیس خواهیم بود.

به گفته طاهرخانی، از طریق آبهای در رو پشت سد لار برای شهر جدید پردیس یک خط انتقال انجام می‌شود و انشاءالله هنگامی که شهر به مرحله جمعیت پذیری برسد مشکل آب نیز حل خواهد شد.

۱۳۹۶/۱/۲۰

اخبار مرتبط