تركیه دولت سوریه را به داشتن سلاح شیمیایی متهم كرد

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه تركیه ادعا كرد كه تحقیقات انجام شده به وسیله كشورش نشان می‌دهد كه دولت سوریه در حال حاضر سلاح شیمیایی در اختیار دارد.

به گزارش نما به نقل از میزان، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه ادعا کرد که تحقیقات انجام شده به وسیله کشورش نشان می‌دهد که دولت سوریه در حال حاضر سلاح شیمیایی در اختیار دارد.

چاووش‌اوغلو روز سه‌شنبه در حاشیه نشست گروه 7 در ایتالیا در مصاحبه با رادیو «ترت هابر» این کشور مدعی شد: تحقیقات انجام شده به وسیله ترکیه نشان می‌دهد که در حال حاضر نیز احتمال استقاده از سلاح شیمیایی به وسیله دولت سوریه وجود دارد و اقداماتی در راستای جلوگیری از این اقدام دولت سوریه باید انجام شود.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه همچنین ادعا کرد: تا زمانی که «بشار اسدم در قدرت است احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه وجود دارد.

روز سه‌شنبه گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که در پی حمله شیمیایی به منطقه خان‌شیخون سوریه نزدیک به 80 نفر کشته و 200 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دولت سوریه اتهامات وارد شده مبنی بر دست داشتن در این حمله شیمیایی را رد کرد و «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در واکنش به این اتهامات گفت که دولت سوریه بارها به شورای امنیت و سازمان منع سلاح‎های شیمایی در این باره خبر داده‌ است که عناصر تروریستی و مخالفان مسلح دولت سلاح‎های شیمیایی خود را از عراق و ترکیه وارد و در مناطق سوریه انبار می‌کنند.

بامداد روز جمعه نیز ارتش آمریکا با دستور ترامپ پایگاه «الشعیرات» در استان حمص را با 59 موشک کروز توماهوک هدف قرار داد و ترامپ ادعا کرده که این حمله را در پاسخ به حمله شیمیایی در ادلب انجام داده است.

در پی ای حمله نظامی ترکیه نیز ضمن استقبال از حمله موشکی آمریکا مدعی شد که دولت بشار اسد و ارتش سوریه باید تنبیه شوند.

۱۳۹۶/۱/۲۲

اخبار مرتبط