عضو كمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با نما :

تقویت شركت‌های دانش بنیان از ضرورت‌های رونق تولید و اشتغال است

عکس خبري -تقويت شرکت‌هاي دانش بنيان از ضرورت‌هاي رونق توليد و اشتغال است

عضو كمیسیون آموزش مجلس گفت: سطح تولید، كیفیت و كمیت تولیدات بسیار كلیدی است لذا مسئله تأسیس و تقویت شركت‌های دانش بنیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی آغاز سال 96 با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نامگذاری سال ۹۵ و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید در مجموع مشاهده کرد.
ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، بر اساس همین ضرورت، سال ۹۶ را «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند و گفتند: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیت های چشمگیر و محسوس است و مسئولین باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش کنند.
با توجه به تاکیدات رهبری در زمینه تولید و اشتغال همه ارگان‌ها و نهادها باید فعالیت‌های خود را معطوف به ایجاد تولید و اشغال کنند که در این میان پیوند دانشگاه و صنعت می‌تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد چرا که امروز دانشجویان با استعداد ایران در همه حوزه‌ها دارای نام و افتخار هستند و باید از توان آنها به نحو احسن استفاده کرد.
محمد قمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار نما ، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله تولید و اشتغال از ضرورت ‌های تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی است وتاکید ایشان بسزا و بجا بود چرا که جامعه ما امروز از بیکاری و تولید محدود داخلی رنج می برد و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه همه دست اندرکاران و مردم باید برای افزایش و رونق تولید و اشتغال به صحنه بیایند، افزود: سهم دانشگاه‌ها و نقش آنها در ایجاد ارتباط با صنعت به منظور ارتقای سطح تولید، کیفیت و کمیت تولیدات بسیار کلیدی است لذا مسئله تأسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم پاکدشت تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی زیادی در کشور در راستای تولید محصولات فعالیت می‎کنند که پیوند بین آنها و دانشگاه‌ها قطعا در تولید محصولات داخلی با کیفیت بالا تاثیر شگرفی خواهد داشت که خود این امر تولیدات صادراتی ما را افزایش خواهد داد.
قمی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس نیز برای شتاب بخشیدن به روند تولید و اشتغال در کشور از تقویت شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و تمام تلاش خود را برای توانمندسازی دانشگاه‌ها در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور خواهد کرد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از کاربردی نبودن مقالات و پایان نامه‌های دانشجویان اظهار داشت: پایان نامه و تحقیقات دانشجویی پیش از این بیشتر جنبه تزئینی و کتابخانه‌ای داشت و مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما امروز تلاش همه این است تا با تغییر جهت‌گیری تحقیقات دانشجویی از علم و دانش دانشجویان در مسیر تولید محصولات و خودکفایی بهره ببرند.
قمی ادامه داد: معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز در زمینه تقویت شرکت‌های دانش بنیان توفیقات خوبی داشته است و از دانشجویان نخبه کمک‌های مالی و معنوی به عمل آورده است تا از علم آنها استفاده کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۴

اخبار مرتبط