آغاز آخرین روز ثبت‌نام كاندیداهای ریاست‌جمهوری

آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین ثبت‌نام نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور از روز سه شنبه آغاز شده و پنج روز ادامه خواهد داشت.

صلاحیت ثبت نام کنندگان تا پایان فروردین ماه در شورای نگهبان بررسی شده و این تاریخ حداکثر تا پنجم اردیبهشت ماه قابل تمدید است. اسامی نامزدهای تایید شده تا هفتم همین ماه اعلام خواهد شد و از 8 تا 27 اردیبهشت شاهد تبلیغات انتخاباتی نامزدها خواهیم بود. تبلیغات در روز 28 اردیبهشت ممنوع بوده و نهایتا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز پس از آن -29 اردیبهشت- برگزار خواهد شد.

بر اساس ماده 55 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف 5 روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

براساس ماده 35 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شوندگان بایددارای شرایط زیر باشند:

1- از رجال مذهبی، سیاسی

2-ایرانی‌الاصل

3-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

4-مدیر و مدبر

5-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

6- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط