ابلاغ اولویت های تامین مسكن نیازمندان

رئیس كمیته امداد با صدور بخشنامه ای خطاب به معاونان و مدیران كل استان های این نهاد سیاست های كلی تامین و ارائه خدمات مسكن به نیازمندان را ابلاغ كرد.

به گزارش نما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مهندس سید پرویز فتاح این بخشنامه را با توجه به رویکرد ویژه این نهاد در تامین مسکن نیازمندان و مددجویان تحت حمایت و افزایش ۵ برابری بودجه کمیته امداد در حوزه مسکن با هدف ایجاد تحول چشمگیر در حوزه تامین مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد صادر کرده است.

در این بخشنامه به ایجاد نظام مشارکت خیران، موسسات دولتی، غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به منظور تامین مسکن نیازمندان در زمینه های فنی، اجرایی و مالی با نقش آفرینی ویژه خانوارهای تحت حمایت و رویکرد قرض الحسنه توجه شده است؛ چرا که کمیته امداد در نظر دارد در یک برنامه پنج ساله خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت را با کمک خیران و اعطاء زمین از سوی دولت، خانه دار کند.

بر این اساس، اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان های زیر ۱۰۰هزار نفرجمعیت و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی است.

در سیاست های تامین و ارائه خدمات مسکن به نیازمندان تاکید شده است که کمک به اسکان سالمندان و زنان سرپرست خانوار با محوریت خانواده و رعایت الگوی مسکن مناسب خانوار و متناسب با اقلیم در برنامه احداث و خرید باشد و مدیریت اسکان خانوارهای تحت حمایت با رعایت ملاحظات اخلاقی، فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی لحاظ شود.

رئیس کمیته امداد با توجه به اهمیت موضوع در این بخشنامه که از سوی هیات امنای این نهاد تصویب شده ؛ خواستار تامین مسکن نیازمندان بارعایت الگوی اسلامی ایرانی از طریق کمک به تعمیرات، بهسازی، مقاوم سازی، احداث، خرید،ودیعه و اجاره واحدهای مسکونی با اولویت تعمیرات، بهسازی و مقاوم سازی شده است.

شایسته ذکر است اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده، این در حالیست که بودجه این حوزه در سال ۹۵، ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بر همین اساس سال گذشته ۲۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شده اند و همچنان ۱۵۰ هزار خانوار فاقد مسکن هستند و منازل۳۵۰ هزار خانوار نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی است که در صورت اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی دولت و بهره گیری از ظرفیت استان ها و خیران مسکن ساز مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط