قربانیان حمله تروریستی حلب به ۹۶ كشته و ۲۰۰ زخمی افزایش یافت

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شبکه خبری المیادین گزارش داد که حمله تروریستی و ناجوانمردانه روز گذشته در محله الراشدین شهر حلب که اهالی آزاد شده شهرک های فوعه و کفریا را هدف قرار داد، 96 کشته و 200 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش امروز (یکشنبه) این شبکه، منابع میدانی اعلام کردند که آمار نهایی حمله تروریستی روز گذشته در محله الراشدین حلب 96 کشته و 200 زخمی است که اغلب آنها را زنان و کودکان اهالی شهرک های فوعه و کفریا که 2 سال تحت محاصره تروریست ها بوده و تازه به محله الراشدین حلب منتقل شده بودند، تشکیل می دهند.

طبق این گزارش، سازمان ملل متحد این حمله تروریستی را محکوم و خواستار پیگیری و بازخواست عاملان این حمله شد.

براساس گزارش منابع آگاه، این انفجار تروریستی توسط یک خودروی حامل نزدیک به یک تن مواد منفجره و از سوی یک گروه مسلح صورت گرفته و نمی تواند از سوی یک عامل معمولی صورت گرفته باشد.

همچنین انفجار مذکور باعث منهدم شدن 20 خودروی آمبولانس شد که اهالی بیمار و مجروحان شهرک های فوعه و کفریا را همراهی می کردند. خودروی انتحاری با تظاهر به حمل مواد غذایی برای کودکان و غیرنظامیان شهرک های فوعه و کفریا خود را به آنها نزدیک کرده و منفجر شد.

پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز جمعه «دو روز پیش» وارد استان حلب شدند.

ساکنان این منطقه پس از دو سال محاصره کامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس بامداد جمعه از فوعه و کفریا خارج شدند.

این 75 اتوبوس در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند که براثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده به خاک و خون کشیده شدند.

براساس توافق به عمل آمده میان گروه های تروریستی و نیروهای مقاومت، سه هزار و 800 نفر شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان به مقصد استان ادلب خارج و در مقابل هشت هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا به سوی حلب حرکت می کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط