رگبار و رعد و برق در 12 استان

كارشناس سازمان هواشناسی گفت: امشب برای 12 استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

به گزارش نما به نقل از میزان: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امشب برای 12 استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

فریبا گودرزی در مورد وضعیت جوی کشور گفت: از روز شنبه تا دوشنبه جوی نسبتا پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم می شود و دامداران و باغداران می توانند در شرایط مساعد هوا فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند.

وی پیش بینی کرد: از غروب روز دوشنبه باید منتظر موج دیگری از بارش ها باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه درحال حاضر جوی نسبتا آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است، افزود: طبق معمول روزهای بهاری در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود با پدیده رشد ابر و وقوع رعد و برق پراکنده در شمال شرق کشور نظیر استان های خراسان های شمالی و رضوی، گلستان، ارتفاعات تهران، گیلان، سمنان، البرز، مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان های شرقی و غربی روبرو شویم.

وی گفت: در برخی مناطق بارش ها نسبتا قابل توجه است که از مردم می خواهیم در رفت و آمدها نکات ایمنی را رعایت کنند و از دامداران می خواهیم از بردن دام های خود برای چرا در ارتفاعات به ویژه در بعدازظهر امروز حتما خودداری کنند زیرا صاعقه در کمین است.

گودرزی از ریزش هوای سرد در قالب موجی که به سمت شرق می آید خبرداد و افزود: دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان باید منتظر کاهش دما باشند.

وی گفت: پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور بازهم در بعدازظهر وزش باد است که موجب می شود در جنوب شرق و نیمه شرقی کشور در برخی مناطق پدیده گرد و خاک حاکم شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: مشترک ترین رویداد جوی خاورمیانه نیز وزش باد است که با تاثیر کامل روی کشور عراق در جنوب کشورمان از جمله در استان های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و فارس باید منتظر پدیده گرد و غبار باشیم.

گودرزی همچنین از ادامه روند افزایش دما تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد ، آب های نیلگون خلیج فارس مواج خواهد بود.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط