سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با نما:

عدم صداقت مسئولین موجب بی اعتمادی مردم شده است/ استفاده از امكانات دولتی توسط مسؤولان در بحث انتخابات جرم است

عکس خبري -عدم صداقت مسئولين موجب بي اعتمادي مردم شده است/ استفاده از امکانات دولتي توسط مسؤولان در بحث انتخابات جرم است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: صادقانه صحبت نكردن با مردم باعث بی اعتمادی مردم نه به روحانی بلكه به نظام می شود .


محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با پایگاه خبری نما، در واکنش به استفاده دولت از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی، گفت: از نظر نقض قانون باید اقرار کرد که قانون در خصوص تبلیغات قبل از ثبت نام ساکت است اما در بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری قانون وجود دارد.
وی افزود: قانون برای عدم استفاده از امکانات دولتی برای دولت روی کار و هر نامزد دیگری وجود دارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت با بیان این مطلب که دولت قدرتمند است و ابزار دولتی در تبلیغات انتخاباتی بهره مند خواهد شد، ادامه داد: بخشداران، استانداران و روسای مختلف گذشته در زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات در اختیار دولت است و این افراد نباید از امکانات دولت برای تبلیغات رئیس دولت استفاده کنند.
نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت گفت: ما متوجه هستیم در آستانه ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در سطح شهرهای استان کشور بنرهایی از عملکرد دولت با عکس روحانی نصب شده است که تا یک ماه دیگر نیز بر سر چهارراه ها و خیابان های باقی خواهند ماند.
وی در ادامه به وظیفه نمایندگان و دستگاههای نظارتی اشاره کرد و افزود: وظیفه نمایندگان و دستگاههای نظارتی است که جلوی روند را بگیرند تا برای دیگر نامزدها نیز این نوع عملکرد باب نشود.
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس خطاب به قوه قضاییه گفت: بر قوه قضاییه واجب است تا در زمینه نصب بیلیورد و بنرهای تبلیغاتی ورود پیدا کند و دستور جمع آوری بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی را بدهد و مسئولانی که در جهت تبلیغات از وسایل و ابزار دولتی اعم از تلفن، پرینتر دولتی در جهت تکثیر اعلامیه ها و غیره استفاده کرده اند به دادگاه معرفی شوند و شعباتی در سراسر کشور برای بررسی این امر در نظر بگیرد و در نهایت اخبار و گزارشات بررسی و برخوردها را از طریق رسانه ها به مردم اعلام کند.
نماینده مردم خمینی شهر در ادامه به آشوب ها و فتنه گری ها در سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: سر منشأ آشوب های خیابانی و فتنه گری ها ربطی به برگزاری مناظرات نداشته است چراکه طبق اسناد مدارک موجود دشمنان به دنبال این بودند تا در ایران آشوب و بلوا برپا کنند.
ابطحی ادامه داد: امروز اخبار اطلاعاتی در دست است که دستگاه جاسوسی دشمنان با ایادی خود در داخل کشور ارتباط دارند و با استفاده از شبکه های مجازی به دنبال برهم ریختن امنیت و آرامش مردم در داخل کشور هستند.
وی افزود: دشمنان هیچگاه دلشان برای روحانی یا هیچ کاندیدای انتخاباتی دیگر نسوخته است چراکه دشمنان با اصل نظام در تضاد هستند و می خواهند نظام جمهوری اسلامی به اهدافش دست نیابد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم راه حل درست اجرای مناظرات سیاسی این است که مناظرات پس از ضبط شدن از صدا وسیما منتشر شود تا بتوانیم صحبت های نامزدهای انتخاباتی را مدیریت کنیم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت تصریح کرد: انتخابات در جهت تأمین و امینت وحدت جامعه است نه در جهت برهم زدن آن.
نماینده مردم خمینی شهر با بیان این مطلب که دولت در صحنه اقتصادی حرف برای گفتن و کارنامه جهت ارائه کردن به ملت ندارد، خاطرنشان کرد: دولت برای عدم موفقیت در مسائل اقتصادی تنها کاری که انجام می دهد به وزرای خود مدال می دهد که برخی از این مدالهایی که به وزرا و تیم اقتصادی خود می دهد حق نیست.
ابطحی با تأکید این مطلب که دولت در مسائل اقتصادی با مردم شفاف و صادق صحبت نمی کند، اظهار داشت: بهتر است روحانی با مردم صادقانه صحبت کند دلایل عدم موفقیت خود را با مردم در میان بگذارد نه این که به مردم بگوید ما این گونه و آن گونه صحبت نکرده ایم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه گفت: صادقانه صحبت نکردن با مردم باعث بی اعتمادی مردم نه به روحانی بلکه به نظام.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط