تلفات اعتراضات ونزوئلا به 26نفر رسید

با كشته شدن ۲ مرد دیگر در جریان اعتراضات سیاسی ونزوئلا، تعداد تلفات خشونت‌های خونین و مرگبار این كشور طی ماه جاری به بیش از ۲۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از رویترز، در حالی که اعتراضات سراسری نسبت به دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا همچنان ادامه دارد، روز سه شنبه ۲ نفر دیگر بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست دادند تا تعداد تلفات این اعتراضات به بیش از ۲۶ نفر برسد.

دفتر دادستان ایالت لارا در غرب ونزوئلا اعلام کرد که اورلاندو مدینا ۲۳ ساله بر اثر اصابت گلوله در یکی از حیابان ها کشته شده است. لوییس مارکز ۵۲ ساله نیز در ادامه اعتراضات خیابانی در ایالت مریدا جان خود را از دست داده است.

در اعتراضات ونزوئلا که از ۳ هفته قبل آغاز شده است، بیش از ۱۵ نفر در جریان خشونت‌ها و اعتراضات کشته شده اند و ۱۱ نفر دیگر نیز در جریان غارت های شبانه از فروشگاه ها جان باخته اند.

فعالان سیاسی و برخی رسانه های خبری ونزوئلا تعداد تلفات اعتراضات اخیر را بیشتر از آمارهای اعلام شده می دانند ولی هنوز این ادعاها ثابت و تایید نشده است.

مهمترین درخواست مخالفان دولت ونزوئلا، برگزاری انتخابات، آزادی زندانیان سیاسی است. بحران اقتصادی ونزوئلا نیز موجب تشدید اعتراضات شده است. این بدترین اعتراضات سراسری در ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی به شمار می رود، در جریان اعتراضات خونین ۲۰۱۴ نیز بیش از ۴۳ نفر کشته شدند.

یک گروه حقوق بشری نیز از بازداشت بیش از ۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات اخیر خبر داده است.

مخالفان، مادورو را دیکتاتوری می دانند که دولتش با استفاده از غیرنظامیان مسلح سعی در گسترش خشونت و ترس در بین مردم دارد. در اعتراضات چهارشنبه گذشته نیز بیش از ۴۰۰ نفر نیز بازداشت شدند.

مادورو دولت آمریکا را عامل اصلی هرج و مرج و ناآرامی های اخیر این کشور می داند. بحران اقتصادی ونزوئلا طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط