لاوروف حمایت تسلیحاتی مسكو از طالبان را رد كرد

وزیر خارجه روسیه در واكنش به اظهارات مقامات آمریكایی در خصوص حمایت تسلیحاتی مسكو از طالبان، این اظهارات را بی اساس خواند و هرگونه كمك تسلیحاتی كشورش به طالبان را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از افق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی در یک نشست خبری در مسکو گفت: در مورد این ادعا که ما برای گروه طالبان تسلیحات فراهم می کنیم و این ادعا پیوسته از سوی مقام‌های امنیتی آمریکا مطرح می شود، باید گفت که این اظهارات غیر حرفه‌ای و بی اساس است و هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند و هیچ کسی هم حاضر به ارائه اسناد در این مورد نیست.

لازم به ذکر است که روز گذشته ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گزارش‌هایی در خصوص همکاری تسلیحاتی روسیه با گروه طالبان را تایید کرده و گفته بود که سلاح‌های روسی در ولایت «هلمند» و سایر مناطق افغانستان توزیع شده است.

همچنین «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان سفرش به کابل از همکاری تسلیحاتی روسیه به گروه طالبان انتقاد کرد و گفت که دادن سلاح برای شورشیان طالب از سوی مسکو نقض صریح قوانین بین الملل است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که انتقال سلاح از یک کشور خارجی به افغانستان تخطی از قوانین بین المللی است مگر اینکه این انتقال با هماهنگی و خواست دولت افغانستان صورت بگیرد.

گفتنی است که آمریکا اخیرا انتقاد و واکنش‌های زیادی را در خصوص همکاری تسلیحاتی روسیه نشان داده و این انتقادها پس از آن آغاز شد که سال گذشته مسکو اعلام کرد که با گروه طالبان در تماس است و تماس با این گروه تنها به منظور حفظ نمایندگی‌های سیاسی این کشور در افغانستان و منطقه است و ارتباط مسکو با گروه طالبان با هدف تامین صلح صورت می‌گیرد.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۲/۶

اخبار مرتبط