پیام مهندس سید مصطفی میرسلیم خطاب به دانشجویان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نما، پیام مهندس میرسلیم به دانشجویان،به شرح زیر است:

جوانان و دانشجویان عزیز

امروز آمده ام تا امیدهای آسیب دیده را از نو بپرورم، آمده ام تا از حق دانشجویان و جوانان حمایت کنم و آرامش را برای مردمی که دل نگران فرزندان خویش و سرنوشت آنان هستند دنبال نمایم.

نخستین حق هر دانشجو، داشتن چشم اندازی روشن برابر سالهای تحصیل است تا شغلی متناسب با آموخته هایش در برابر خویش در دسترس بیابد. تجربه گذشته به اینجانب نشان داده است که این چشم انداز دور از دسترس نیست و می تواند محقق شود. ارتباط دانشگاه با صنعت، پژوهشگاه ها و مقاصد نهایی این علوم، یکی از اولین نیازها برای ایجاد اشتغال است. یکی از نیازها در این حرکت، پژوهش‌محور شدن دانشگاه‌ها و حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان است.

اینک می آیم تا قفل شکنم نه آن که کلید سازم؛ در سالهای طولانی حضور در دانشگاه، همواره در وعده خویش صادق بوده ام؛ افتخار می‌کنم که اولین مرکز تحقیقات موتور در خاورمیانه را با کمک دانشجویان برپا کردم و همان طور که موتور ملی را وعده دادم و به تولید انبوه رساندم، در پژوهش و ورزش و ... وعده ها را محقق کردم و اینک برای تحقق گامی بلندتر آمده ام.

نمی آیم تا نقاب بهشتی ها و رجائی ها بر چهره زنم، بلکه می آیم تا تجربه گذراندن عمری در نزد آنان را به کار بندم.

اینک اصلی ترین امید من به یاری شما جوانان دانشگاهی است تا دست در دست یکدیگر، بر مبنای راستی و درستی حقوق مسلم و برحق شما را ستانده و ایرانی شایسته چنین مردمانی بسازیم.

از جمله حقوق دانشجویان، عدم تلف شدن عمر آنها با دروسی است که تاریخ مصرف آنها گذشته و یا بر اساس نیازهای امروز کشور تدوین نگشته است. مدرک گرایی در دانشگاه یک مساله انحرافی است؛ ما باید به سوی فکر و تحقیق موثر در کشور گام برداریم زیرا برازنده ایرانیان است که کار را متقن و دقیق انجام دهند.
ما گام های بلندی برای بازگشت جایگاه علمی کشور، به روزهای اوج آن در اعصار گذشته در پیش رو داریم؛ به عنوان نمونه بومی کردن علم در بسیاری از حوزه ها به ویژه علوم انسانی که یکی از راه های رسیدن به نیازهای واقعی کشور است.

جهش دانشگاه به سوی چنین چشم اندازی محقق نمی شود جز با آزادی اندیشه؛ افسوس که کرسی های آزاد اندیشی تا به امروز بیشتر به صورت نمادین برگزار شده است، در دولت راستی و درستی، کرسی های آزاد اندیشی نمادین نخواهد بود و در ابعاد واقعی محقق خواهد گشت.

چنین آزادی برای ابراز عقیده، همچنین مواردی همچون امنیت خاطر برای اشتغال پس از تحصیل با درآمدی که عزت یک عنصر تحصیل کرده را تأمین نماید، عدم درگیری ذهنی برای مواردی همچون هزینه های تحصیل، خوابگاه، ازدواجی ساده و اسلامی و ... از جمله حقوق پایمال شده دانشجویان است که بر اساس قانون اساسی باید تا کنون محقق می گشت. باید این حق را ستاند و ما می توانیم با مشارکت شما، این حقوق را باز پس گیریم؛ چرا که حق گرفتنی است.

۱۳۹۶/۲/۱۷

اخبار مرتبط