سیاهه نمایی یك نامزد خاص و تهیه خوراك برای رسانه های بیگانه

عکس خبري -سياهه نمايي يک نامزد خاص و تهيه خوراک براي رسانه هاي بيگانه

در حالی كه ستاد كل نیروهای مسلح از نامزدها خواسته بود از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل نظامی و دادن آدرس‌های نادرست به مردم اجتناب ورزند، سخنان یكی از نامزدها درباره شهر موشكی سپاه و موشك بالستیك عماد كه آنها را عامل متوقف شدن برجام دانسته بود، سبب خوشحالی رسانه‌ها و شبكه‌های تكفیری شد.

در حالی که ستاد کل نیروهای مسلح از نامزدها خواسته بود از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل نظامی و دادن آدرس‌های نادرست به مردم اجتناب ورزند، سخنان یکی از نامزدها درباره شهر موشکی سپاه و موشک بالستیک عماد که آنها را عامل متوقف شدن برجام دانسته بود، سبب خوشحالی رسانه‌ها و شبکه‌های تکفیری شد.
موشک‌های بالستیک دوربرد برای دقت بسیار بالا به سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیاز دارند که ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره به فضا، پس از آمریکا، روسیه و چین به این توانمندی دست یافته است. موشک «عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. قدرت بازدارندگی این موشک به حدی است که وبگاه «امور دفاعی، موشکی» رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت، موشک «عماد»، ساخت ایران قابلیت پیشی گرفتن بر سامانه دفاع موشکی «پیکان ۳» اسرائیل را دارد.
طبق سخنان این نامزد ما برای ساخت موشک‌ها یا آزمایش آنها باید از آمریکا و انگلیس و حتی رژیم صهیونیستی اجازه بگیریم؛ این در حالی است که سابقه چنین موضوعی در برجام و بحث خرید کیک زرد وجود دارد؛ چنانچه به گفته صالحی تاکنون انگلیس اجازه خرید ۹۰۰ تن کیک زرد را به ایران نداده است و اگر صنایع موشکی ما هم در چنین شرایطی قرار بگیرد، استقلال و امنیت کشور به حراج گذاشته می‌شود. درباره شهر موشکی سپاه هم این نکته گفتنی است که موقعیت مناسب نمایش آن عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران به شمار می‌آید. شایان ذکر است، نمایش شهر موشکی سپاه سبب رضایت فرمانده کل قوا شده است و سردار غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در چهارمین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم که در حسینیه امام رضا(ع) هوافضای سپاه (آبان ۹۴) برگزار شد، اظهار داشت: «۱۷ مهر خدمت رهبری مشرف شدیم و ایشان فرمودند، که کار تبلیغاتی سردار حاجی‌زاده کار خوبی بود که شهر موشکی را نشان داد و برای مردم جالب بود.»

۱۳۹۶/۲/۱۷

اخبار مرتبط