ثروتي:

دولت به هشدارها بی‌توجهی كرد

عضو كمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینكه رییس جمهور به هشدارهای مجلس بی توجهی كرد و این امر باعث شد كه شاهد افزایش قیمت سكه تا یك میلیون تومان باشیم گفت: نوسانات بازار ارز كه مسئولیت آن به طور مستقیم بر عهده رییس جمهور است، باعث كاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی ارزش پول ملی شده است.

به گزارش نما، موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به رسیدن قیمت سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون تومان تاکید کرد:قیمت جهانی طلا رشد داشته است اما رشد قیمت جهانی طلا به اندازه ای نیست که یک میلیون تومان شدن سکه بهار آزادی در داخل کشور را توجیه کند.

نماینده مردم بجنورد،جارجرم، مانه و سلقمان در مجلس ورای اسلامی در ادامه این مطلب تاکید کرد: دولت برنامه ریزی درستی در واردات و حمل طلا ندارد و این مسئله در دراز مدت این اثرات را بر قیمت طلا گذاشته است.

ثروتی با اشاره به وضعیت بازار ارز در هفته های گدذشته تاکید کرد: نوسانات بازار ارز که مسئولیت آن به طور مستقیم بر عهده رییس جمهور است، باعث کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی ارزش پول ملی شده است.

ارزش پول ملی در هفته های اخیر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است در نتیجه با این رشد قیمت طلا رو‌به‌رو شدیم.

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش قیمت سکه و رسیدن ان به یک میلیون تومان شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که توزیع سکه نتوانست در کنترل قیمت سکه موثر باشد، افزود: دولت باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد و بیش از این به تذکرات مجلس گوش فرا دهد.

وزرای اقتصادی دولت هیچ کاره هستند

ثروتی با انتقاد از بی‌توجهی‌های دولت به مجلس ، افزود:دولت نه به نظرات مجلس توجه کرده و اهمیت قائل می شود و نه مصوبات قانونی را اجرا می کند.

وی تاکید کرد: چون دولت قانون را اجرا نمی کندچنین وضعیتی در جامعه داریم.

نماینده مردم بجنورد،جارجرم، مانه و سلقمان در مجلس با انتقاد از رفتارها و اتخاذ سیاست های رییس جمهور تاکید کرد: در دولت تنها رییس جمهور تصمیم گیرنده است و بقیه وزرا تصمیم گیرنده نیستند.

وی با اشاره به بی توجهی های رییس جمهور به هشدارهای مجلس ادامه داد: موضوع ارز نیز به همین صورت بود و شخص رییس جمهور شخصا مانع از توزیع ارز در بازار می شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص این دست از رفتارهای رییس جمهور گفت: رییس جمهوربه حرف هیچ کس گوش نمی دهدو مدعی است چون من شخص دوم مملکت هستم ، قانون را من تفسیر می کنم و قانون را من باید تشخیص دهم چه به آن عمل کنم و چه عمل نکنم.

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط