رودرو با مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم (2):

مردم به كسی رای می دهند كه به جای حرف به فكر اقدام و عمل باشد/بسیاری از كارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده است

عکس خبري - مردم به کسي راي مي دهند که به جاي حرف به فکر اقدام و عمل باشد/بسياري از کارخانه ها و واحدهاي توليدي تعطيل شده است

ساعاتی دیگر تا برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری باقی نمانده است كه شور و نشاط موجود در كشور حكایت از برگزاری انتخاباتی پرشوروعظیم دارد.

موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از جمله موارد مهمی است که همواره مورد تاکید مسئولان نظام بوده است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب هم بارها به اهمیت حضور گسترده مردم اشاره داشته و می فرمایند آنچه در درجه اول برای این حقیر مهم است، شرکت عمومی در انتخابات است و این‌که همه آحادی که می‌توانند رای بدهند وارد انتخابات بشوند و انتخابات را پرشور کنند که این مهم‌ترین خواسته‌‌ ماست.
از این رو در آستانه این حماسه ملی، نظرات مردم را در سطح شهر در خصوص اهمیت این مشارکت حداکثری جویا شدیم.
یک شهروند در خصوص اهیمت حضور مردم در صحنه انتخابات گفت: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را باید به نوعی سهیم دانستن مردم در اداره کشور دانست،از این رو است که انتخاب مسئولین لایق و شایسته انقلابی حقی است که بر عهده مردم است.
وی افزود: بنابراین انتخابات فرصت خوبی است که آن را باید فرصتی مغتنم دانست برای گزینش بهترین فردی که می‌تواند مسئولیت اداره کشور را به آن سپرد.
این شهروند در خصوص شاخص های یک فرد اصلح گفت: به نظر من مردم فردی را انتخاب کنند که به جای حرف و شعارهای پی در پی به فکر اقدام و عمل باشد و در مقابل مردم و اقشار ضعیف جامعه احساس مسئولیت داشته باشد.در ضمن مردمی و مردم دار بودن از دیگر ویژگی هایی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
فرد دیگری در این خصوص به خبرنگار نما گفت: مشارکت سیاسی پیامدهای بسیارمهمی را در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی به دنبال خواهد داشت .
به همین جهت اگر هر چه سطح مشارکت مردمی بالاتر برود موجب ارتقای سطح حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه می‌شود.
وی اعتقاد به ایستادگی در برابر دشمنان را یکی از خصوصیات مهم رئیس جمهور آینده دانست و گفت: معیار مقابله با سطله خوایی و زور گویی بیگانگان از مواردی است که مردم باید در انتخاب نامزد اصلح به آن توجه داشته باشند.
در ضمن داشتن روحیه عملیاتی به اقتصاد مقاومتی و احساس مسئولیت در قبال آحاد مردم از دیگر شاخص هایی است که حتما باید قبل از رای دادن مد نظر مردم باشد.
این شهروند با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بار دیگر موجب یاس دشمنان این انقلاب خواهد شد، اظهار داشت: در شرایطی آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می کنند تا سیاست یاس را در قبال ایران دنبال کنند، اما پیش بینی من این است که مردم با مشارکتی بالای 70 درصد در صحنه حضور خواهند داشت وجان تازه‌ای به انقلاب اسلامی ایران خواهند بخشید.
جوان دیگری درخصوص اینکه حضوردر انتخابات به اقتدار ایران اسلامی در جهان خواهد انجامید گفت:وظیفه ملی ما است که در انتخابات شرکت کنیم و اصلا بحث این نیست که چه کسی رئیس جمهور شود،مهم این است که ما در این انتخابات حضور داشته باشیم تا در آینده کشورمان سهیم باشیم.
وی در ادامه افزود: من خودم در ابتدا قصد شرکت در انتخابات را نداشتم که مهمترین دلیل آن مشکلات اقتصادی و معیشتی است که مردم با آن روبرو هستند واقدام عملی هم در جهت رفع آن بر داشته نشده است ،اما به خاطر آینده کشورم جدا از تمام اتفاقات بد و یا خوب سالهای گذشته تصمیم گرفتم به پای صندوق رای بیایم تا به جهانیان ثابت کنیم که ما همه در کنار هم متحد هستیم و ایرانی همیشه در جهان سرافراز وسربلند است.
انشاء الله شخصی هم که قرار است رئیس جمهور آینده کشورشود درجهت خدمت رسانی به مردم گام بر دارد.
یک مرد کهنسال در گفتگو با خبرنگار نما می گوید: این روزها مهمترین مشکلات جوانان کشور معضل بیکاری، اشتغال، ازدواج است که امیدواریم با شعار های خوبی که نامزدها در مناظره ها دادند ،هرکس که رئیس جمهور شد در جهت رفع این مشکلات گام های اساسی و جدی بردارد.
یک جوانی که کارگر یک واحد تولیدی است و مدتی است بیکار شده است،به خبرنگار نما گفت: بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده است و کارگران زیادی بیکار شده اند که نمونه آن خود من می باشد.
انتظار داریم که رئیس جمهور آینده فکر اساسی در جهت رونق واحدهای تولیدی داشته باشد . با این اقدام علاوه بر رفع مشکل بیکاری، تولید هم افزایش می یابد.
این شخص در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از کارگران بعد از اینکه بیکار می شوند ،مجبور به دستفروشی هستند ،اما با تمام این اوصاف من در انتخابات ریاست جمهوری روز 29 رادیبهشت شرکت می کنم،خدا کند که رئیس جمهور آینده هم به یاد ما باشد چرا که وقتی جوانان نتوانند شغل پیدا کنند و بیکار باشند قطعا ازدواج آنها به تاخیر می افتد و مشکلات زیادی هم به دنبال آن ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: علی رغم مشکلات معیشتی که امروز گریبان گیر بسیاری از افراد جامعه شده است اما با توجه به شور وصف ناپذیری که در جامعه ایجاد شده فکر می کنند در صد بسیار بالایی از مردم در روز 29 اردیبهشت به پای صندوق های رای بیایند و باردیگر حماسه ای زیبا را رقم بزنند.
خانم کهنسالی هم با ابراز نگرانی از افزایش افراد تحصیلکرده بیکاردر کشور گفت: این روزها کمتر خانواده‌ای است که یک یا چند جوان بیکار نداشته باشد.
معضل اشتغال به اکثر خانه‌های مردم ما نفوذ کرده است. رئیس جمهور چهار سال پیش گفته بود دولت نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.اما بعد از گذشت چهار سال بازهم همان شرایط گذشته پا بر جا مانده است و واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.
اما با تمام مشکلات موجود،مشارکت در انتخابات با توجه به فضای انتخاباتی در کشور حکایت از پیروزی بزرگ برای ملت سرافراز ایران می دهد.

۱۳۹۶/۲/۲۸

اخبار مرتبط