جابجایی برخی بازیكنان

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اسامی 25 بازیكن تیم ملی فوتسال روز دوشنبه به فیفا ارسال شد.

به گزارش نمابه نقل از پارس فوتبال، علی صانعی در خصوص اعلام اسامی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: آخرین زمانی که برای ارسال اسامی تیم‌های مختلف برای حضور در جام جهانی در نظر گرفته شده بود 24 سپتامبر (3مهرماه) بود. ما نیز این اسامی را در این زمان برای فیفا ارسال کردیم، اما با توجه به اینکه قصد داشتیم تأییدیه نهایی آن را از مسئولان فیفا بگیریم این موضوع را رسانه‌ای نکردیم.

وی در خصوص علت عدم رسانه‌ای کردن این اسامی خاطرنشان کرد: ما قصد داشتیم تا تمام مسائل و مشکلات بازیکنان حل شود. برخی از بازیکنان با مشکل گذرنامه روبه‌رو بودند. به همین دلیل جای آنها را با بازیکنی دیگر عوض کردیم. تا روز شنبه منتظر یکی از بازیکنان جوان بودیم اما به علت نرسیدن گذرنامه این بازیکن نتوانست بیاید. اگر ما این اسامی را اعلام می‌کردیم و بعد با مشکلاتی در خصوص عدم تأیید فیفا روبه‌رو می‌شدیم هزار حرف و حدیث به وجود می‌آمد. اگر ما این کار را می‌کردیم و برخی بازیکنان با مشکل روبه‌رو می‌شدند، برخی افراد بودند که شاید با شیطنت‌هایی به بازیکن ضربه می‌زدند.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: ما قبل از بازی با روسیه اسامی 9 بازیکن را به فیفا ارسال کردیم، پس از بازی با روسیه نیز این تعداد را به 18 نفر رساندیم و در روز پنجشنبه همان هفته 22 بازیکن را معرفی کردیم. 3 بازیکن نیز پس از دیدار هفته هفتم و در روز شنبه به فیفا ارسال شد و روز دوشنبه نیز تاییدیه نهایی آن را ارسال کردیم. از این تعداد 20 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم تا در تمرینات شرکت کنند، 5 نفر هم به صورت رزرو خواهند بود تا در صورت مصدومیت و یا مشکل خاصی به تیم ملی ملحق شوند.

صانعی درباره اسامی دعوت‌شده به تیم ملی یادآور شد: ما براساس نیازی که داشتیم، بازیکنان خود را دعوت کردیم. 4 دروازه‌بان داریم که سه گلر را به جام جهانی خواهیم برد. در پست‌های مختلف نیز بازیکنان مدنظر خود را دعوت کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد درباره عدم دعوت شمسایی توضیح خواهد داد، خاطرنشان کرد: ما روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون داشتیم و هنگامی که در نشست مطبوعاتی حاضر شده بودم هنوز قراردادی از شمسایی در فدراسیون ندیده بودم. ما لیست اسامی را شنبه اعلام کرده بودیم و شمسایی تا آن لحظه با تیمی قرارداد نبسته بود. من نمی‌دانم علت اینکه چرا قراردادش ثبت نشده چیست، زیرا به قوانین آگاه نیستم، اما آن چیزی که در آن لحظه می‌دانستم این بود که شمسایی با تیمی قرارداد نبسته و آن صحبت‌هایی که مطرح می‌شد نمی‌دانستم از کجا به وجود آمده است.

صانعی در مورد اینکه آیا صحبت‌های وحید شمسایی در دعوت نشدنش به تیم ملی تأثیرگذار است، یادآور شد: به هیچ عنوان چنین موضوعی وجود ندارد. سلایق شخصی خود را در تیم ملی دخیل نمی‌کنم. هر کسی که بتواند به تیم ملی کمک کند و با تعصب کار کند به تیم ملی دعوت خواهد شد. من به عنوان هماهنگ‌کننده هستم، باید به بازیکنان جوان فرصت داد تا بتوانند در مسابقات مختلف خود را نشان دهند.

وی درباره اردوی تیم ملی فوتسال یادآور شد: روز شنبه و یکشنبه صبح و بعدازظهر تمرین خواهیم داشت و پس از آن بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود قرار می‌گیرند. همچنین در این هفته دو سفر به اصفهان و قم خواهیم داشت تا تمام بازیکنان زیرنظر کادر فنی قرار بگیرند و عملکردشان دیده شود.

صانعی درباره برگزاری دیدارهای دوستانه تصریح کرد: ما قصد داریم تا با تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند دیدار دوستانه برقرار کنیم، اما اگر چنین اتفاقی رخ نداد با سایر تیم‌ها بازی خواهیم کرد. هم‌اکنون اسمی از آنها نمی‌بریم تا این موضوع نهایی شود. خسوس با پرتغالی‌ها صحبت کرده که اگر بشود پیش از جام جهانی به ایران سفر کند. ما به علت مشکلات خاصی که داریم نمی‌توانیم به کشورهای دیگر برویم.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط