بدهی دو میلیارد تومانی ادعای واهی است

مدیر حقوقی باشگاه استیل آذین و ملوان انزلی در مورد میزان بدهی های خارجی استیل آذین توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، آرش جعفري مدير حقوقي باشگاه استيل آذين و ملوان انزلي در پاسخ به شايعه پراکني و انتشار اخبار کذب مبني بر بدهي باشگاه استيل آذين به مربيان خارجي که ظاهرا به زعم مسئولين موجب تعليق فدراسيون خواهد شد، با ارائه توضيحاتي نوشت:

« اولاً تعجب مي کنم که چگونه يک فرد متخصص به امور حقوقي فوتبال و خصوصاً عالم به قوانين فيفا در فدراسيون فوتبال وجود ندارد و آقايان ناگزير از روابط عمومي خود که شخصاً نيز احترام زيادي براي آنان قائلم ليکن سررشته اي از امور حقوقي ندارند استعلام مي نمايد. متأسفانه منشأ تمامي اخبار کذبي که در چند روز اخير در مطبوعات منتشر مي گردد نيز همين عدم اطلاع کافي است که موجب بيان اظهاراتي غيرکارشناسانه و خلاف واقع مي شود.

متأسفانه دوستان از طريق تمسک به احکام فيفا و اعلام بدهي دو ميليارد توماني استيل آذين که اساساً واهي است قصد فرافکني داشته و ظاهراً انتقادها به پر قبايشان برخورده، شکايت مربي در فصل گذشته استيل آذين (تومباکوويچ) از طريق مصالحه و سازشنامه اي که اخيراً به امضاء رسيده با پرداخت مبلغ ششصد هزار دلار در سه قسط برابر حل و فصل گرديده که قسط اول آنهم پرداخت شده است و مدارک آن موجود و قابل ارائه براي عموم است.

البته علي رغم اين که هنوز حکم صادره از سوي فيفا قطعي نشده و ما هنوز فرصت تجديدنظرخواهي به ديوان بين المللي ورزشي (CAS) پس از ارسال grounds (شرح مفصل دلايل منتج به صدور حکم) را داشته ايم بنابراين شايسته است آقايان ابتدا اطلاعاتشان را تکميل نمايند و بعداً اقدام به مصاحبه و جنجال و کذب گويي نمايند هر حقوقداني که با مقررات شکلي قوانين فيفا آشنايي داشته باشد.

اين مطلب را مي دانند که مجازات ها و تحريم هاي فيفا تنها پس از قطعيت يافتن احکام صادره از ارکان قضايي فيفا (PSC و DRC) و در صورت اعتراض پس از صدور رأي نهايي از سوي مرجع CAS قابليت اجرا مي يابد و در آن زمان است که اگر محکوم عليه مفاد حکم را اجرا نکند موضوع در کميته انضباطي فيفا به منظور اعلام تحريم و مجازات مطرح مي شود که در صورت صدور حکم کميته انضباطي فيفا مبني بر اعمال مجازات و تحريم خود اين حکم ظرف مهلت قانوني در مرجع CAS قابل اعتراض است و اين فرايند که توضيح داده شد حداقل در مورد تومباکوويچ دو سال ديگر زمان مي برد همانطور که در پرونده مربيان هلندي استيل آذين چنين روندي طي گرديد.

ضمن اين که آقاي هدايتي به عنوان عضوي از مجمع فدراسيون از حقوق قانوني خود براي رعايت بند 9 ماده 26 اساسنامه فدراسيون استفاده نموده اند ولي اين اقدام قانوني به زعم آقايان تلاش استيل آذين براي برکناري آقاي کفاشيان تلقي شده است.

انتقادات آقاي هدايتي از فدراسيون و بحث دلال ها و اخاذها بر هيچ کس پوشيده نيست و با اين توجيهات نمي توان اين واقعيت را انکار نمود. سئوال مهمي دارم : کدام يک از باشگاه هاي کشور در عمل و مواجهه با احکام سنگين مالي که از فيفا صادر شود توان و شجاعت بر عهده گرفتن مسئوليت خود را دارد؟

شواهد موجود تا به اکنون از مسئوليت پذيري مالک باشگاه استيل آذين و ملوان انزلي حکايت مي کند که حتي با کسر 12 امتياز که به ناحق با جعل خشايار محسني از تيمش کسر گرديده باز هم تا دلار آخر حکم فيفا را براي حفظ حيثيت فوتبال کشور پرداخت مي کند تا همين فدراسيون معزز با محروميت و تعليق مواجه نگردد.



در ارتباط با اظهارات غير کارشناسانه مدير محترم روابط عمومي فدراسيون فوتبال که در خبرگزاري ايسنا انتشار يافته به نظر بنده ايشان مي بايست اظهار نظر در خصوص مسائل حقوقي را به کارشناسان اين امر بسپارند و فقط در حوزه تخصص خود اظهار نظر کنند چرا که در اظهارات ايشان اخبار کذبي انتشار يافته که از مصاديق نشر اکاذيب و مستوجب پيگرد کيفري است.

ايشان در بخشي از اظهارات خود راجع به بدهي هاي باشگاه استيل آذين اسامي را ذکر فرموده اند که بعضا در مورد پرونده آنان اعاده دادرسي شده و حکم بي حقي ايشان صادر گرديده که راي قطعي و لازم الجرا مي باشد. في المثل در مورد پرونده هاي آقاي اکبر يدالهي ، محمد ملا اسماعيلي و هر دو محکوم به بي حقي شدند.

در خصوص ابراهيم اسدي نيز اظهارات ايشان نشان مي دهد که کاملا از ماوقع بي اطلاعند چرا که ابراهيم اسدي دوازدهم اسفند سال گذشته تمام طلب خود را دريافت کرده است. در خصوص الباقي اسامي نيز پرونده آنان براي رسيدگي و اعاده دادرسي هنوز در کميته انضباطي مفتوح است.

بنابراين همانطور که ملاحظه مي کنيد فدراسيون در جمع آوري اطلاعات کاملا شتابزده و عجولانه عمل نموده است چرا که يک نمونه ديگر پرونده يان ورهيژن که دستيار مربي هلندي استيل آذين در سال 87 بوده که از جزئيات پرونده در جامعه فوتبال کسي نيست که بي خبر باشد الا خود مسئولين فدراسيون!!!

و همه مي دانند که پس از کسر 12 امتياز که به ناحق اعمال شد تا دلار آخر آن را به ايشان پرداخت کرديم. ضمن اينکه صرف شکايت از باشگاه در فدراسيون يا فيفا دليل بر حقانيت طرف مقابل نيست که ايشان اين موضوع را بر عليه باشگاه آنهم در مطبوعات و رسانه هاي جمعي استفاده نمايند.

به نظر مي رسد فدراسيون ما متاسفانه حتي در بايگاني پرونده ها و اطلاعات موجود در آن با معاونت ها و مديريتهاي خود هماهنگ نيست که اطلاعات نادرست اشاعه مي دهد. و اين به هيچ وجه در خور فدراسيون يک کشور نيست. جالب است که ايشان در بيانات خود فقط بخشي را عنوان مي نمايد که به نفع فدراسيون مي باشد و مصادره به مطلوب مي کند حتي در مورد فريدون زندي اصل دعوي مبني بر مطالبه وجه به نفع باشگاه تمام شده و تمامي مدارک و مستندات از سوي باشگاه قابل ارائه است.

در خاتمه به منظور روشن شدن اذهان عمومي اين باشگاه آمادگي خود را براي برگزاري هر گونه مناظره با حضور رسانه هاي ملي و افراد ذي صلاح را اعلام مي دارد تا خود مردم قضاوت نمايند.»

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط