از افشای دسیسهb‌bc تا واكنش به شرق

بهارستان‌نشینان امروز در مورد كاریكاتور روزنامه شرق در اهانت به رزمندگان اسلام، سخنان تابش نماینده اردكان علیه سخنان فرمانده سپاه پاسداران و جوسازی‌های بی‌بی‌سی در انتشار فیلمی در مورد رییس‌جمهور واكنش نشان دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وکلای ملت امروز جلسه خود را با 219 نماینده در ساعت 8:16 دقیقه به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

در ادامه این جلسهحاج رضا انصاریان خادم حرم امام رضا(ع) به مناسبت میلاد با سعادت آن حضرت اشعاری را در وصف امام هشتم قرائت کرد و مجلسی‌ها صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را رو به حرم آن حضرت قرائت کردند.

دیروز در بهارستان از تمبر خالق پیشانی‌بندهای رزمندگان اسلام، منصور واحدی رونمایی شد و علی لاریجانی رئیس مجلس هم به مناسبت میلاد امام رضا(ع) لباس خادمی آن حضرت را به تن کرده بود.

* لاریجانی: امام رضا(ع) در دوران کوتاه ولایتعهدی فرهنگ حدیثی شیعه را گسترش داد

در ادامه علی لاریجانی به پشت تریبون آمد و در نطق میان دستور خود ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت امام هشتم شیعیان حضرت امامرضا(ع) اظهار داشت: حب ولایت به اهل بیت در بین علویان، شرایط را به صورتی درآورده بود که مامون عباسی را به مکری واداشت که با ولایتعهدی امام رضا چند هدف را محقق کند.

وی افزود: مامون می‌خواست با ولایتعهدی امام هشتم شیعیان، در شرایطی که خلفای عباسی، علویان را به شدیدترین وجه سرکوب می‌کردند، جامعه را به اشتباه در مورد شخصیت مامون بیندازد به طوری که حتی برخی شخصیت‌های اسلامی بعدها در مقام قضاوت تفکر مامون به اشتباه افتادند.

لاریجانی با بیان اینکه مامون با این ابهام زایی در افکار عمومی، فضای تردید ایجاد کرد، گفت: مامون در برابر اعتراض هواخواهان حکومت عباسی در مسئله ولایتعهدی امام رضا نکته‌ای گفته است که روشنگر ماجراست. مامون گفت این مرد کارهای خود را از ما پنهان کرده و مردم را به امامت خود می‌خواند و ما او را به این جهت ولیعهد خود قرار دادیم که مردم را به خدمت خود بخواند و فریفتگانش بدانند که او آنچنان که ادعا می‌کند نیست و امر خلافت شایسته ماست نه او.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دوم در هدف مامون این بود که فعالیت‌های حضرت را به این وسیله کنترل و محدود کند و نکته سوم نیز این بود که مامون قصد داشت با این کارها مقام و منزلت امام رضا(ع) را کاهش دهد و ایشان را از چشم طرفدارانشان بیندازد و دیگر هیچ کسحضرت را به عنوان چهره‌ای منزه و مقدس نپذیرد.

«ابوهروی از شاگردان حضرت امام رضا(ع) در تحلیل واگذاری ولایتعهدی می‌گوید مامون ولایتعهدی را به امام واگذاشت تا به مردم نشان دهد او دنیاخواه است و به این ترتیب موقعیت معنوی ایشان از دست برود».

وی اضافه کرد: عکس العمل امام رضا (ع) در مورد مکر مامون به گونه‌ای بود که مکر مامون را روشن کرد و در مقابل نامه‌ای که مامون به حضرت نوشت و دعوت کرد، درخواست مامون را رد کرد و مامون در این درخواست مصرّ شد و به تهدید روی آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به سفر امام هشتم شیعیان به مدینه منوره در آن زمان اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در آن سفر از حرم بیرون می‌آمد و دوباره به سوی مدفن بازمی‌گشت و با صدای بلند گریه می‌کرد و وقتی که علت این را جویا شدند، فرمود «من از جوار جدم بیرون رفته و در غربت از دنیا خواهم رفت و خانواده خود را جمع کرد و به آنها گفت من به سوی شما دیگر باز نخواهم گشت.»

لاریجانی افزود: زمانی که تلاش امام برای نیامدن و نپذیرفتن ولایتعهدی سودی نبخشید، آن حضرت در نخستین جلسه‌ای که به منظور معرفی او برپا شده بود، فرمود «به خاطر رسول خدا(ص)، ما حقی بر گردن شما و شما حقی بر گردن ما دارید، پس شما اگر حق ما را ادا کنید، ما نیز حق شما را می‌دهیم و نشان دادند این حق ولایت مردم حقی است که خداوند به آنها داده است.»

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: امام برای خنثی کردن اهداف مامون در بهره گیری از ولایتعهدی در مقام پاسخ به اینکه چرا ولایتعهدی را پذیرفتی، فرمود "خدا می‌داند که من از قبول این امر کراهت داشتم ولی وقتی در وضعی قرار گرفتم که میان قبول ولایتعهدی یا قتل یکی را می‌بایست انتخاب می‌کردم به ناچار ولایتعهدی را بر کشته شدن ترجیح دادم".

لاریجانی گفت: از جانب دیگر امام شرط کردند که در صورت پذیرش ولایتعهدی مداخله در امور جاری خلافت نداشته باشد و امام فرمودند من این امر را می‌پذیرم با این شرط که کسی را به کاری نگمارم و کسی را هم از مقامش عزل نکنم و فقط از دور مورد مشورت قرار گیرم.

وی با بیان اینکه همه این قرائن روشن نشان می‌دهد که امام رضا(ع) نمی‌خواست مسئولیت وضع موجود و کارهای مامون را بپذیرد و بر عهده گیرد، گفت: امام رضا(ع) فرمود: من در این امر داخل نشدم مگر مانند داخل شدن کسی که از آن خارج است و مامون پس از مرحله نخست مکر خود به تشکیل جلسات علمی و مناظرات روی آورد تا در مقابل علما جایگاه امام رضا(ع) را تخفیف دهد.

«در این جلسات که عمدتا بحث‌های اعتقادی و فقهی بود و بخشی از این مذاکرات را مرحوم طبرسی در کتاب خود آورده، بحث‌های علمی و کلامی یافت می‌شود و مرحوم صدوق فرمودند که اندیشمندان سطح بالا هر فرقه را در مقابل امام قرار می‌داد تا حجت آن حضرت را به وسیله آنان از اعتبار بیندازد و در روایتی نیز آمده که هدف مامون از این کارها جلب نظر امام بود اما آن حضرت به اصحاب خود فرمود فریب این ظاهر سازی او را نخورید چرا که من به دست او به شهادت می‌رسم.»

لاریجانی اظهار داشت: زمانی که مامون متوجه شد تشکیل این جلسات خلاف مقصد او علو درجات علمی امام رضا را نشان می‌دهد و برای مامون خطرناک است، اقدام به محدود کردن حضرت کرد و به مامورین دستور داد مردم را از مجلس حضرت طرد کنند و از جمله اموری که تیرگی روابط مامون را علنی کرد، کیفیت رفتن آن حضرت به نماز عید بود که مامون از امام خواست تا نماز عید را بخواند اما امام بر مبنای شرایط پذیرش ولایتعهدی این درخواست را رد کرد و امام ناچار با اصرار مامون قبول کرد که نماز عید را اقامه کند.

رئیس قوه مقننه افزود: امام در هنگام اقامه نماز عید فطر فرمود من همچون رسول اکرم(ص) به نماز خواهم رفت و مامون پذیرفت. مردم انتظار داشتند امام رضا(ع) به سبک خلفا با آداب و رسوم از منزل خارج شوند اما امام با پای برهنه و تکبیرگویان از منزل خارج شد و امیران که با لباس رسمی و مامون این مراسم را نظاره می‌کردند با دیدن این وضعیت یکباره از اسب فرود آمدند و کفش‌ها را از پای درآوردند و تکبیرگویان پشت سر امام به راه افتادند.

« فضل به مامون گفت اگر با این وضعیت امام به محل اقامه نماز بروند مردم فریفته او می‌شوند و از او بخواه که برگردد که مامون امام را از رفتن به مصلی منع کرد».

لاریجانی با بیان اینکه امام رضا(ع) با این روش‌ها جدا بودن راه خود از مامون را نشان داد، گفت که امام مکر مامون را بر ملا کرد و از همین دوره کوتاه ولایتعهدی بهره جست و فرهنگ حدیثی شیعه را گسترش داد و افرادی که با آن حضرت متحد شدند در مواقع مختلف روایت حدیث می‌کردند و امام با روشنگری مکتب فکری شیعه را معرفی می‌کرد و در روایتی از این حضرت آمده است:« هر کس قائل به تشبیه و جبر باشد، کافر و مشرک می‌شود و ما در دنیا و آخرت از او بیزارم.»

* لاهوتی در اخطاری قانونی: معلمان‌ حق‌التدریس نصف‌العمر شدند

پس از اینکه سخنان رئیس مجلس به اتمام رسید مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در اخطاری با استناد به بند 9 اصل سوم قانون اساسی، نسبت به مشخص نشدن تکلیف طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس انتقاد کرد.

وی افزود: از پایان مجلس هشتم طرح مذکور مطرح است و در اواخر این مجلس این معلمان نصف‌العمر شدند و آنقدر ما موضوع را کش دادیم که مجلس هشتم تمام شد و از اول مجلس نهم نیز این موضوع همین ‌طور در دستور کار مجلس قرار دارد.

لاهوتی همچنین خاطرنشان کرد:‌ هیئت رئیسه مجلس باید طوری مدیریت کند تا این طرح هرچه سریع‌تر تمام شود، امروز نیز آخرین جلسه مجلس در این دوره کاری است و باز هم طرح مذکور مطرح نشد و به بعد از تعطیلات یک‌هفته‌ای مجلس موکول می‌شود.

* لاریجانی در پاسخ به اخطار پیرمؤذن: نباید در دام شیطنت‌های دیگران افتاد

امروز نمایندگان مجلس نیز نسبت به فیلم جهت‌دار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه بی بی سی فارسی نتوانستند بی تفاوت باشند فیلمی که در آن از رئیس جمهور پرسیده می‌شد که نمایندگان به تعداد اعضای هیئت همراه شما معترضند که رئیس جمهور هم با لبخند از کنار آنها رد شد و گفت:« اوه اوه!» اما خبرنگار بی‌بی‌سی در یادداشت خود ذیل این فیلم اظهارات نادرستی را به احمدی نژاد منتسب کرد؛ با این حال شب گذشته بخش خبری بیست و سی در گزارشی به شرح ماجرا پرداخت و فیلم مربوط به این ماجرا را پخش کرد که نشان از شیطنت و دسیسه خبرنگار بی‌بی‌سی داشت.

کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل که مثل اینکه تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته بود امروز در مجلس گفت: ظاهرا تعدادی از نمایندگان به لشکر انبوه همراهان آقای رئیس جمهور در سفر به نیویورک و هزینه‌های آن انتقاد کردند.

وی افزود:‌ آقای رئیس جمهور در واکنش به این موضوع گفتند که نمایندگان «آخ خورده‌اند»!

پیرموذن در بخش دیگری از سخنانش از رئیس مجلس خواست که از حقوق نمایندگان دفاع کند و گفت:‌ به هیئت کابینه و رئیس پرمهرش بگویید که روزگار پریشان ما دست شماست.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار نماینده اردبیل گفت:‌ دوستان اگر در این زمینه اخطار دارند باید بگویم که آنچه آقای رئیس جمهور گفت و تلویزیون هم مطلب را روشن بیان کرد، چنین چیزی نبوده و دسیسه کرده‌اند.

وی افزود: شما به اصل موضوع توجه کنید و بعید می‌دانم این سخنان درست باشد و تلویزیون نیز مطلب را روشن بیان کرد و نباید در دام شیطنت‌های دیگران افتاد.

حمید رسایی هم که به دنبال این اخطار که با استناد به فضا سازی غیر واقعی بی‌بی‌سی از پاسخ رئیس جمهور بیان می‌شد، بدون آنکه تریبونش باز شود، فریاد کشید: آقایان به جای «بی‌بی سی»، «بیست و سی» ببینند.

* اقدام فرمانده کشتی نسبت به صدور اعلامیه‌های لازم برای امور و فعالیت‌های کشتی

بعد از اینکه فتیله این قضیه کمی پایین کشیده شد نمایندگان به بررسی طرح‌ها و لوایح خود پرداختند و جزئیات لایحه اصلاح قانون دریایی ایران، مواد 38، 39، 40 و 41 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه ماده 47 از لایحه اصلاح قانون دریایی ایران را بررسی و تصویب کردند.

بر اساس این ماده تبصره‌ای به ماده 193 قانون الحاق شد که براساس آن آئین‌نامه‌های اجرایی موضوع مواد الحاقی و اصلاحی ظرف 3 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بوسیله وزارتخانه‌های مربوط تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

ماده 47 از لایحه اصلاح قانون دریایی ایران با 156 رای موافق، 2 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن به تصویب مجلس رسید.

وکلای ملت در ادامه جلسه علنی امروز خود 3 ماده از لایحه اصلاح قانون دریایی ایران را هم که جهت بررسی و اصلاح به کمیسیون تخصصی ارجاع شده بود، بررسی و به تصویب رساندند.

بر این اساس پرونده این لایحه امروز در صحنه علنی مجلس بسته شد و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

* تابش: اظهار نظر برخی مقامات کشوری و نظامی به منافع ملی آسیب رسانده است

بعد از تصویب طرح‌ها و لایحه های مربوط به قانون دریایی ایران، اخطار تابش نماینده مردم اردکان بود بود که باز حواشی را در مجلس ایجاد کرد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در اخطاری با استناد به اصل 40 قانون اساسی، اظهار داشت: طبق قانون هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه طی دو هفته اخیر از طرف برخی مقامات کشوری و نظامی موضع‌گیری‌هایی انجام و اظهاراتی مطرح شده که به منافع ملی ما آسیب رسانده و مسلما تبعات سوء سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای مردم عزیز کشور پرافتخارمان ایران اسلامی خواهد داشت.

نماینده اردکان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: اول اظهارات عجیب و غیرکارشناسانه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در هفته گذشته است. قریب به این مضمون که ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات غلط می‌دادیم تا گزارش‌ها مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بیان این سخنان عجیب، بی اعتمادی آژانس و شورای حکام و سازمان ملل و سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران را فراهم ساخته است و به دلیل موقعیت خطیر ما در حل موضوع انرژی هسته‌ای، با مشکلات بیشتری مواجه خواهد ساخت و منافع ملی ما مورد خدشه قرار خواهد گرفت.

تابش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دومین موضوع این است که هفته گذشته و اوایل هفته جاری دو اظهار نظر تامل‌برانگیز از طرف فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم بازهم قریب به این مضمون که ما نیروهای نظامی در سوریه و لبنان داریم و جنگ با رژیم غیرمشروع صهیونیستی قریب‌الوقوع است که این اظهارات نیز موجب اعتراض دولت لبنان شده و هم اسباب دل‌نگرانی مردم خودمان به واسطه احتمال وقوع جنگ را فراهم ساخته است که مسلما پیامد آن دامن زدن بیشتر به نابسامانی‌های اقتصادی در داخل و سرعت گرفتن خروج سرمایه‌های مادی و انسانی به خارج از کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش متذکر شد: خوب است مسئولان عزیز در بیان گفتار و موضع‌گیری‌هایشان بیشتر اندیشه کنند تا سخنان آنان اسباب سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران نشود و هم پیامدهای سوء در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای کشورمان نداشته باشد.

تابش در خاتمه تاکید کرد:‌به بیان صریح اصل 40 قانون اساسی، این مسائل نباید وسیله اضرار به غیر و تجاوز به منافع عمومی قرار گیرد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار تابش گفت:‌ موضوعی که شما مطرح کردید، ارتباطی به جلسه علنی نداشت، اخطارها و تذکرات باید مربوط به دستور روز مجلس باشد و اگر نمایندگان موضوعات دیگری را می‌خواهند مطرح کنند، می‌توانند در پایان جلسه آن را بیان کنند.

* رسایی: اظهارات سرلشکر جعفری درست، دقیق و به موقع بود

سخنان باهنر که تمام شد حمید رسایی بود که دوباره به صحنه آمد و با تشکر از مصوبه نمایندگان مجلس برای حمایت از ایثارگران گفت: بدهی ما به ایثارگران زیاد است که البته نمایندگان محترم به این موضوع اعتراف و اقرار دارند و انشاءالله در مواقع دیگر خدمات ما به ایثارگران بیشتر شود.

وی با بیان اینکه یک روزنامه اصلاح طلب همزمان با هفته دفاع مقدس کاریکاتوری موهن از رزمندگان دفاع مقدس چاپ کرده است، افزود: در این کاریکاتور رزمندگان در حالی به تصویر کشیده شده‌اند که به جای بستن سربند یکدیگر ،در حال بستن چشم‌های همدیگر هستند و این به این معناست که رزمندگان ما با چشمانی بسته از کشور دفاع می‌کردند.

رسایی گفت: چرا برخی نشریه‌ها که در گذشته پایگاه دشمن بودند توسط قلم به دستان مزدور خود به رزمندگان اهانت می‌کنند.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: این سربند چشم نمی بندد، چشم باز می‌کند.

رسایی در ادامه به اخطار یکی از نمایندگان مجلس درباره اظهارات فرمانده کل سپاه اشاره کرد و گفت:‌ یکی از نمایندگان درباره اظهارات فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان انرژی اتمی تذکر دادند، در حالی که سخنان فرمانده عزیز سپاه، سرلشکر عزیز جعفری دقیق و به موقع بود.

وی با بیان اینکه اظهارات فرمانده سپاه درباره لبنان تکرار بیانات مقام معظم رهبری بوده است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در جنگ 33 روزه دخالت کردیم، در نبرد 22 روزه دخالت کردیم و نتیجه آن را گرفتیم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اظهارات سرلشگر جعفری حمایت می‌کند و آن را عزت‌مندانه می‌داند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به روزهای آخر خود رسیده است و حتی اوباما دست رد به سینه این رژیم می زند و سفیر خودش را فرامی‌خواند که این امر نتیجه زحمات ملت ایران است.

وی در پایان گفت: اگر رژیم صهیونیستی تعرضی به خاک ایران بکند نابودی خود را رقم زده است و قطعا سپاه پاسداران با حمایت مجلس شورای اسلامی رژیم متجاوز صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

* مجلس با فریاد «الله اکبر» از فرمانده کل سپاه حمایت کرد

هنوز سخنان حجت‌الاسلام رسایی تمام نشده بود که نمایندگان مجلس در حمایت از اظهارات ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، شعار الله اکبر را در صحن علنی طنین انداز کردند.

نمایندگان مجلس به هنگام دفاع حجت الاسلام رسایی از اظهارات اخیر سرلشگر جعفری از جای خود برخاسته و با شعار الله اکبر از اظهارات فرمانده کل سپاه تقدیر و اظهارات رسایی مبنی بر حمایت مجلس از سرلشگر جعفری را تأیید کردند.

* امضای 147 نماینده در محکومیت اقدام روزنامه اصلاح‌طلب «شرق»

انتشار کاریکاتوریتوهین آمیز درباره رزمندگان دفاع مقدساز سوی روزنامه اصلاح‌طلب «شرق»، هم دیروز اعتراض نمایندگان را برانگیختو نمایندگان در حاشیه جلسه علنی برای محکوم کردن این امر اقدام به جمع‌آوری امضا کردند که در نهایت به 147 امضا افزایش یافت.

البته پس لرزه‌های این اقدام موهن روزنامه اصلاح‌طلب شرق تا حدی بود که دو تن از نمایندگان در تذکر شفاهی خود ان را محکوم و از وزارت ارشاد خواستند در برخورد با آن دو پهلو برخورد نکند.

* طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام وصول شد

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز پارلمان، موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با 120 امضاء اعلام وصول شد.

این طرح مدتی است در کمیسیون امور شوراهای مجلس بررسی می‌شود تا پیش‌نویس آن نهایی و تحویل هیئت رئیسه شود.

در این طرح قرار است 11 بند از 94 بند قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح شود. سن کاندیداها، مدرک تحصیلی آنان، نحوه تبلیغات و چگونگی برخورد با متخلفین در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، از جمله مواردی است که در طرح مذکور اصلاح خواهد شد.

* استیضاح وزیر ورزش اعلام وصول شد

سبحانی‌نیا همچنین در ادامه طرح استیضاح وزیر ورزش را اعلام وصول کرد و گفت: 20محور استیضاح وزیر ورزش به شرح زیر است:

20 محور استیضاح وزیر ورزش و جوانان که در صحن علنی مجلس قرائت شد به شرح ذیل است.

1- نحوه عزل و نصب‌ها، چگونگی انتقال افراد از سایر دستگاه‌ها به وزارتخانه

2-چگونگی هزینه یک درصد اعتبار دستگاه‌ها به استان‌ها نحوه تخصیص آنها

3- انگیزه دخالت در امور فدراسیون‌ها و تغییرات غیراصولی آنها از جمله قایقرانی و شنا و استفاده از مسئولان تربیت بدنی در باشگاه‌‌های ورزشی و تحمیل به مسئولان فدراسیون‌ها

4- میزان کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای برابر ماده 13 برنامه

5- نحوه اجرای احکام برنامه پنجم در امر ورزش و جوانان

6-علت مسافرت‌های غیر ضروری به خارج و داخل و چگونگی اجرای همایش‌ها، سمینار‌ها و کنگره‌ها.

7- علت بی‌توجهی به ورزش جانبازان و معلولین

8- علت بی‌توجهی به مسائل جوانان و نوجوانان به طوری که مسائل ورزشی بر دیگر امور جوانان سایه افکنده است

9- علت بی‌توجهی به مسائل فرهنگی ورزش

10- علت بی‌مهری نسبت به پیشکسوتان و قهرمانان ورزش و عدم پرداخت هزینه اعزام به مسابقات بین المللی و رشته‌های رزمی

11- انگیزه حذف معاونت ورزش بانوان در استان‌ها و علت بی‌توجهی به امور ورزش بانوان

12- علت بی‌توجهی به ورزش و امور جوانان و نوجوانان روستایی، عشایری و مناطق محروم

13- علت تعطیلی امور ورزش کارکنان وزارتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های تابعه و عدم تخصیص مبلغی از یک درصد به دستگاه‌ها

14- علت عدم توجه به ورزش زورخانه‌ای به ویژه ناهماهنگی بین فدراسیون جهانی و داخلی

15- علت عدم اجرای بند (ل) ماده 44 برنامه پنجم در رابطه با ایثارگران وزارتخانه‌ها

16- علت بی توجهی به حل مشکل پرسنل قراردادی

17- علت بی‌توجهی به اجرای مصوبات سفرهای ریاست جمهوری

18- علت تسلط زمین و املاک کشاورزان بدون تامین رضایت آنها

19- علت عدم حمایت از بخش خصوصی و علت دخالت در انتخابات فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون فوتبال

20- علت بی‌توجهی به ورزش‌های هماهنگی و زیرساخت‌های ورزشی.

*پایان جلسه علنی مجلس

با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دومین مجلس که در غیاب لاریجانی ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، پایان یافت.

باهنر پیش از پایان جلسه اعلام کرد: مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، جلسه علنی ندارد و جلسه بعدی مجلس رأس ساعت 8 صبح روز یکشنبه 16 مهر‌ماه با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در جلسه امروز خود، رسیدگی به لایحه اصلاح قانون دریایی ایران را ادامه داده و با تصویب این لایحه، بررسی آن در صحن علنی پایان یافت.

همچنین خانه ملتی‌ها در این جلسه ضمن انتخاب چند ناظر مجلس در برخی مجامع و شوراها، طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس را نیز مورد بررسی قرار داده و ادامه رسیدگی به آن را به جلسات آتی پارلمان موکول کرده‌اند.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط