راز گوی درخشان سلمان و ترامپ

انتشار تصویری از افتتاح مركز موسوم به "مركز جهانی مبارزه با افراطی گری" در ریاض كه در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستشان را بر روی یك گوی درخشان قرار داده بودند باعث جلب توجه كاربران شبكه های اجتماعی در سراسر جهان شده و سؤالات فراوانی درباره ماهیت این گوی نورانی و مفهوم آن مطرح شده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامۀ رأی الیوم، واقعیت آن است که گوی مذکور، نماد کره زمین است که آب های آن به رنگ خاکستری روشن و قاره ها با رنگ تیره نشان داده شده است که هدف از آن اشاره به یکپارچگی تلاش ها برای مبارزه با افراطی گری است.
این گوی درخشان فقط به عنوان یک شیء دکوری است که سران سه کشور دستانشان را روی آن قرار دادند تا فیلمی درباره این مرکز تهیه شود که بخشی از آن را پرده سینمای بزرگی تشکیل می دهد که فعالیت های افراطی کنونی را نشان می دهد.
اما اهمیت مرکز مبارزه با افراطی گری، باعث نشده است کاربران اینترنت از تمسخر صحنه گذاشتن دست روی این گوی توسط ترامپ خودداری کنند. به طوری که به گفته بسیاری از آنها، این صحنه آنها را یاد شخصیت های منفی فیلم های علمی تخیلی و احضار ارواح انداخته است!

منبع: العالم

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط