انگلیس از حضور هزاران جهادی در این كشور خبر داد

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: مقامات انگلیسی از وجود 23 هزار جهادی در این کشور خبر دادند.این رقم هفت برابر رقمی است که پیشتر اعلام شده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی بریت بارت در گزارشی نوشت دولت انگلیس اعلام کرد بیست و سه هزار جهادی در این کشور حضور دارند.
این در حالی است که پیشتر این رقم سه هزار نفر اعلام شده بود.
در این گزارش به قلم جک مونتگومری آمده است: منابع دولت انگلیس اذعان کرده اند که دست کم بیست و سه هزار جهادی در انگلیس حضور دارند که این رقم هفت برابر رقمی است که پیشتر اعلام شده بود.


تا همین اواخر، افکار عمومی انگلیس به این سمت سوق داده می شدند که حدود سه هزار جهادی در انگلیس حضور دارند و ام آی 5 در حال تحقیقاتی فعال درباره پانصد تن از آنهاست. مقامات انگلیسی هم اکنون فاش کردند که بیست هزار جهادی دیگر نیز در این کشور شناسایی شده اند که «خطری احتمالی» برای این کشور محسوب می شوند.


خالد مسعود -که در ماه مارس سال دو هزار و هفده، اقدام به زیر گرفتن شماری از عابران پیاده و چاقو زدن و کشتن یک افسر پلیس در لندن کرد- از جمله افرادی بود که نام او به مقامات گزارش شد اما به صورت فعال زیر نظر گرفته نشده بود.
نام سلمان عابدی عامل انتحاری شهر منچستر -پسر یک پناه جوی لیبیایی که ارتباطی با گروه های افراطی داشت- نیز در اختیار مقامات انگلیسی قرار گرفت اما همانند مسعود، وجود «منابع محدود» سبب شدند او از شبکه نظارتی دولتی بگریزد.
نیل باسو هماهنگ کننده ارشد ملی در امور مقابله با تروریسم فاش کرد کمی پس از حمله لندن، مظنونان تروریستی «تقریبا روزانه» دستگیر می شوند که این موضوع نشانه حجم چالش های پیش روی انگلیس می باشد.


انتونی گلیز مدیر مرکز مطالعات امنیتی و اطلاعاتی که اخیرا شمار جهادگران در انگلیس را «بین شش تا ده هزار نفر»‌تخمین زد، این افشا گری ها را «وحشتناک» توصیف کرد.


او گفت:‌ «وجود بیست و سه هزار قاتل بالقوه در این کشور وحشتناک است. ما باید حجم ام آی فایو را دو برابر کنیم، همانند همان کاری که طی جنگ جهانی دوم انجام دادیم و تعداد پلیس های اطلاعاتی را به هزاران افسر برسانیم.»
او افزود: «اگر چنین کاری نکنیم، کاری از پیش نخواهیم برد.»
ریچارد کمپ عضو سابق کمیته کبرا و کمیته اطلاعاتی مشترک و همچنین فرمانده نیروهای انگلیسی در هلمند افغانستان نیز خواستار در پیش گرفتن اقداماتی قاطع شد و گفت همه اتباع خارجی که نامشان در فهرست تروریستی وجود دارد و نمی توان آنها را تحت پیگرد قرار داد، باید اخراج یا دستگیر شوند.


او گفت:‌ «همه افرادی که ما اطلاعاتی درباره آنها داریم و گفته می شود می توانند در فعالیت های تروریستی دخیل باشند و شهروند انگلیسی نیستند و ما نمی توانیم در دادگاه های خود آنها را محاکمه کنیم، باید از این کشور بیرون رانده شوند. ما آنها را اخراج می کنیم، و آنها را به جایی می فرستیم که از آنجا آمده اند.»
او خاطرنشان کرد:‌« ‌نباید به آنها اجازه دهیم آزادامه در خیابان ها ما راه بروند و آدم بکشند و همانند حادثه منچستر، فرزندان ما را مورد ضرب و جرح قرار دهند.»

۱۳۹۶/۳/۷

اخبار مرتبط