داعش مسئولیت انفجار كابل را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مهیب امروز در شهر كابل را بر عهده گرفت.

به گزارش نما ، العالم به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار امروز چهارشنبه در نزدیک سفارت آلمان و آمریکا در شهر کابل پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت.

در این انفجار مهیب که بامداد امروز روی داد، بیش از 80 نفر کشته و 350 نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار در منطقه‌ای از کابل روی داده که کاخ ریاست‌جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است.

یر اثر شدت این انفجار خسارات مالی فراوانی به برخی از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل وارد شد و برخی تحلیل‌هایی بیان شد که هدف این اقدام تروریستی سفارت ایران در کابل بوده است. در همین زمینه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با رد این تحلیل‌ها عنوان کرد که در پی این اقدام به هیچ یک از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در کابل آسیبی وارد نشده و فقط ساختمان سفارت ایران در کابل خسارت دیده است.

لازم به ذکر است قاسمی پس از این اقدام تروریستی در اظهارنظری این حمله انتحاری را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد هر گونه توسل به خشونت و رسیدن به اهداف با کشتار ابراز امیدواری کرد که ابتکارات سیاسی و گفت‌وگوها بین گروه ‌های افغان بدون دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که متهم به تجهیز و تسلیح گروه‌های افراطی و تروریستی هستند، سدی در برابر این اقدامات وسازوکاری برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات نابخشودنی و ضد بشری که کشور افغانستان و ثبات و امنیت آن را هدف قرار داده است، شود.

۱۳۹۶/۳/۱۰

اخبار مرتبط