گزارش خبرنگار نما از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن كریم؛

نمایشگاه قرآن فرصتی برای عرضه محصولات تولید كنندگان داخلی / حضور فعال 14 غرفه دانشگاهی دربیست و پنجمین نمایشگاه قرآن كریم

عکس خبري -نمايشگاه قرآن فرصتي براي عرضه محصولات توليد کنندگان داخلي / حضور فعال 14 غرفه  دانشگاهي دربيست و پنجمين نمايشگاه قرآن کريم

مسئول بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن گفت:از دوخت رایگان و تعویض چادر نو با كهنه گرفته تا تعویض چادر‌های نو با كهنه از پرطرفدار‌ترین غرفه‌های نمایشگاه است كه عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این غرفه تنها با پرداخت 49 هزار تومان چادر كهنه خود را با چادر نو تعویض كنند.

به گزارش نما، این شب ها بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فرصتی خوبی را برای خانواده ها فراهم کرده است تا از برکات این رویداد مهم قرآنی بهره مند شوند.در کنار بخش های متعددی که در نمایشگاه امسال وجود دارد،حضور مردم در بخش عفاف و حجاب چشمگیرتر است.بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم امسال با ارائه خدماتی به غیر از فروش محصولات عفاف و حجاب، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته پذیرای بازدید‌کنندگان است.سری به این بخش از نمایشگاه قرآن کریم زدیم تا نظرات بازیدکنندگان و غرفه داران را در خصوص بخش عفاف و حجاب جویا شویم.
یک بازدید کننده با ابرازخرسندی ازبرپایی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم به خبرنگار نما گفت:در غرفه ما محصولات کاملا بومی است که عرضه شده،از این رو این بخش ازنمایشگاه هم فرصت خوبی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرده که در اینجا کسب کار کنند وهم موقعیت خوبی برای بازدیدکنندگان است که محصول صددرصد بومی را با تخفیف قابل توجهی از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه تهیه کنند.
یک غرفه دار درنمایشگاه امسال به خبرنگار نما می گوید: تخفیف های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال در حدود 30 تا 40 درصد می باشد
که این تخفیف ها شامل پارچه و کارهای مدل دار است.
زیلایی از مسئولین بخش عفاف و حجاب هم در خصوص این بخش از نمایشگاه قرآن به خبرنگار نما گفت: بخش عفاف و حجاب بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال به صورت گسترده در فضای اصلی نمایشگاه یعنی در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا شده است که در این بخش 180 غرفه گنجانده شده است.
وی درباره برنامه های در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان گفت:در بخش عرضه و تقاضا نیز چادرهای دوخته شده آماده،پارچه چادری،شال و روسری،پوشش سر و مانتو اجتماعی نوجوان و بزرگسال وملزومات عفاف و حجاب فعالیت می کنند .
همچنین از دوخت رایگان و تعویض چادر نو با کهنه گرفته تا تعویض چادر‌های نو با کهنه از پرطرفدار‌ترین غرفه‌های نمایشگاه است که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این غرفه تنها با پرداخت 49 هزار تومان چادر کهنه خود را با چادر نو تعویض کنند.
زیلایی با اشاره به هدف از راه اندازی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم گفت: توجه به این بخش با هدف فرهنگ سازی در زمینه «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»و با تکیه بر استفاده از محصولات ایرانی وبومی مورد توجه قرار گرفته است.
این مقام مسئول در خصوص دیگر برنامه های بخش عفاف و حجاب به خبرنگار نما گفت: برپایی نشست های تخصصی ، کارگاههای آموزشی ،نمایش آثار برگزیده در حوزه عفاف و حجاب،رونمایی از چند طرح ملی در حوزه عفاف وحجاب، ارائه مشاوره در حوزه عفاف و حجاب، غرفه من حجاب را دوست دارم، گالری عرضه محصولات برگزیده در حوزه عفاف و حجاب، طرح نذر حجاب و نیز بخش کودک و نوجوان از دیگر برنامه های جنبی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم است.
زیلایی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: این بخش در رواق شرقی شبستان مصلا برپا شده است که مردم می توانند انواع محصولات حوزه عفاف و حجاب از اینجا تهیه کنند.که علاقه‌مندان می‌توانند تا 26 خرداد‌ماه از ساعت 17 لغایت 24 با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از نمایشگاه قرآن و بخش عفاف و حجاب بازدید کنند.
از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن کریم بخش دانشگاهی است که در آن 14 غرفه از دانشگاهها و نهادهای مرتبط دانشگاهی حضورفعال دارند.
رشید جعفرپور؛دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: چند دانشگاه در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند که ازآن جمله نیز می توان به دانشگاه پیام نور،دانشگاه آزاد اسلامی ،دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد،امسال با حضور این دانشگاهها رونق خاصی این بخش گرفته است،و ناشران با شور و نشاط بیشتری در این بخش حضور پیدا کردنند.
وی در خصوص محصولات ارائه شده دراین بخش از نمایشگاه قرآن کریم گفت: فعالیت ها و آثاری که ارائه شده است برگرفته از جشنواره های مختلف قرآنی شامل جشنواره قرآن وعترت دانشجویی است که در واقع به معرفی فعالیت‌ها، تحقیقات قرآنی و فعالیت‌های مرتبط خود در زمینه قرآن و عترت می‌پردازند.
جعفرپور افزود: برپایی کارگاههای معرق ،نقاشی و خوشنویسی که اساتید آن از نزدیک به علاقه مندان آموزش می دهند از دیگر برنامه های جنبی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم است.
دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: امسال با توجه به شعار قرآن،اخلاق و زندگی نمایشگاه قرآن در خصوص خانواده قرآنی مباحث و نشست های تخصصی و کارگاههای آموزشی برگزار شد و دانشگاه ها هم حضوری فعال در این زمینه داشتند.از این رو از خانواده دانشگاهیان دعوت می کنم که به نمایشگاه قرآن بیایند و از این فضای معنوی ایجاد شده در نمایشگاه قرآن کریم بهره مند گردند.
وی همچنین در خصوص ویژگی بخش دانشگاهی نمایشگاه نسبت به دوره های قبل اظهار داشت: در این دوره مشارکت دانشگاهها چشمگیر بود،فضای دانشگاهی هم که در نظر گرفته شده بود نسبت به نمایشگاه پارسال افزایش پیدا کرده بود،ضمن اینکه ما سعی کردیم که بحث محتوا را هم تقویت کنیم و در مورد تدبر در قرآن و مباحث قرآنی بیشتر کار کردیم.
این مسول بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم در پایان افزود:دانشگاههای ما از ظرفیت بالایی در خصوص کارهای دینی و قرآنی برخوردارند که که ما باید بسترآن را فراهم کنیم ،از این جهت نمایشگاه قرآن فضایی است که می تواند به خلاقیت دانشگاه در این حوزه کمک فراوانی بکند که باید نسبت به فراهم کردن بستر آن نیز اهتمام ویژه ای داشت.

۱۳۹۶/۳/۱۳

اخبار مرتبط