معدوم سازی شش تن مواد غذایی فاسد

بیش از شش تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در كشورطی اردیبهشت سال ۹۶ كشف، جمع آوری و معدوم شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بیش از شش تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در کشورطی اردیبهشت سال ۹۶ کشف، جمع آوری و معدوم شدند.

محراب آقازاده - رییس سامانه بهداشت ۱۹۰- دراین خصوص گفت: در پی دریافت شکایات مردمی مبنی بر نگهداری و عرضه انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی در سطح عرضه، بازرسان بهداشت محیط کشور نسبت به انجام بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اقدام کردند.

با توجه به بازرسی‌های انجام شده بیشترین مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته یا غیر قابل مصرفی که کشف، جمع آوری و معدوم شدند شامل انواع کنسرو، آب میوه، سبزیجات، ساندویچ، لبنیات، ترشیجات، شیرینی‌ها، سوسیس، کالباس، گوشت، مرغ، نان، شیرینی، برنج، سنگ نمک،خیارشور فله‌ای، رب گوجه فرنگی، سس، غذای طبخ شده آماده مصرف، پودر قهوه و نسکافه، روغن سوخته و انواع تنقلات مانند چیپس، پفک، لواشک، کیک، شکلات، آبنبات و غیره بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین کشفیات مربوط به حوزه معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، مشهد، اصفهان و ایران بود و بقیه کشفیات در دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل، ارومیه، تبریز، تهران، سنندج، شهیدبهشتی، شیراز، فسا، قم، کاشان، کرمان، نیشابور، همدان و یزد به ثبت رسیده است.

ثبت بیشترین شکایات از زولبیا و بامیه فروشی‌ها

وی مجموع شکایات ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ در یک هفته اخیر را ۱۳۷ شکایت اعلام کرد و گفت: بیشترین شکایت از اصناف غیرمرتبط فروشنده زولبیا و بامیه با ۴۳ شکایت بوده است. در همین مدت از قنادی‌های فروشنده زولبیا و بامیه، ۴۰ شکایت وصنف فروشنده آش و حلیم، ۳۷ شکایت و اصناف غیرمرتبط فروشنده آش و حلیم نیز ۱۷ شکایت با تخلفات عدم رعایت موازین بهداشت محیط در این سامانه ثبت و به دانشگاههای علوم پزشکی کشور جهت رسیدگی و برخورد مناسب و قانونی ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، آقازاده ازمردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه موارد غیربهداشتی از عرضه کنندگان آش، حلیم و زولبیا بامیه همچنین سایر مواد غذایی ، موارد را در کلیه ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت ۱۹۰ در میان بگذارند.

۱۳۹۶/۳/۱۳

اخبار مرتبط