گزارش نما از بازگشت طنزپردازان به قاب تلویزیون؛

سریال طنز پنجری تابستان 96 از رسانه ملی پخش می شود/خانواده و صیانت از این نهاد اجتماعی مضمون اصلی سریال كمدی پنجری

عکس خبري -سريال طنز پنجري  تابستان 96  از رسانه ملي پخش مي شود/خانواده و صيانت از اين نهاد اجتماعي مضمون اصلي سريال کمدي پنجري

كارگردان مجموعه تلویزیونی پنچری گفت: مضمون این سریال خانواده و صیانت ازآن است،ولی معضلات اجتماعی در بستر آن بیان می گردد كه در واقع آدم های قصه ما با مشكلاتی مواجه می شوند كه اتفاقات روزمره با چاشنی طنز در آن روایت می گردد.

برزو نیک نژاد کارگردان مجموعه تلویزیونی پنچری درمصاحبه با خبرنگار نما گفت:در قصه سریال اتفاقات تلخ و شیرینی زیادی وجود دارد، به عنوان مثال یکی از شخصیت های قصه چک او برگشت می خورد اما با وجود مشکلی که برایش پیش می آید، نسبت به آن ناراحت نیست و به مشکلات زندگی می خندد.همان گونه که از اسم این مجموعه مشخص است افرادی هستند که گاهی اوقات دچار پنچری می شوند اما لاستیک اضافه موجود است یعنی از صفر نیستد، زیرا طبقه ای که برای این سریال درنظر گرفته ایم طبقه متوسط جامعه هستند .
وی افزود: پنچری در واقع داستان پسری است که همه مقدمات را چیده است تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد که او برای رسیدن به خواسته‌اش همه اطرافیانش را به چالش می‌کشد.
کارگردان پنچری در خصوص زمان پخش این سریال اظهار داشت: به احتمال قوی این مجموعه بعد از ماه مبارک رمضان ودر تابستان 96 از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.که انشاءالله سریال در خور پسندی از کار درآید و مورد مقبول خانه های مردم قرار گیرد . مردم هم با نگاه مهربان خود ما را دراین مجموعه تلویزیونی همراهی کنند.
همچنین تا کنون در حدود 28قسمت از این مجموعه تلویزیونی 40 قسمتی تصویر برداری شده است.
این کارگردان در ادامه افزود:در سریال پنچری از دو لحن استفاده می‌کنیم که یکی لحن طبقه متوسط رو به پایین و دیگری متوسط رو به بالا است. از طرف دیگر، می‌شود گفت در بیان قصه هم دو نوع لحن داریم. بخشی از قصه با لحنی طنزگونه بیان می‌شود و بخشی از روابط داستان کاملا جدی است.
یوسف تیموری از بازیگران این سریال طنز در پاسخ به سوال خبرنگار نما در خصوص اینکه چرا مدتی کم کار بوده است، اظهار داشت: مدتی در ایران حضور نداشتم و فرصت بازی کردن پیدا نکردم، در حال حاضر هم فعالیت بازیگری خودم را به طور جدی استارت زده ام و سعی می کنم که پشت سر هم کار بگیرم و ایفای نقش داشته باشم.
وی در خصوص نقش خود در این مجموعه تلویزیونی گفت: من نقش مدیر عامل یک شرکت را بازی می کنم که قصد ازدواج دارد و ولی به جهت یکسری از مشکلات باعث می شود که ازدواجش نیز به تعویق بیافتد.
حمید لولایی هم در خصوص نقش خود در این مجموعه تلویزیونی اظهار داشت: من در نقش عموی حمید(یوسف تیموری ) در این سریال ظاهر شده ام که نقش عمو پرویز را دارم که مردی حدود ۶۵ ساله است ،که تمام زندگی ام در داستان قصه متعلق به حمید است و بسیار برادر زاده ام را دوست دارم وابراز علاقه من به وی بسیار شدید است. من خیلی خوشحالم که در تیم سریال پنچری مشغول فعالیت هستم ،این نخستین تجربه همکاری من با برزو نیک نژاد است البته که پیش از این هم با مهران مهام تهیه کننده این سریال چندین بار کار کرده بودم.
لولایی تصریح کرد: شخصیت عمو پرویزدر سریال به گونه است که آنقدر برادرزاده خود را دوست دارد که حاضر است خودش به خانه سالمندان برود و خانه اش را به برادرزاده اش که می خواهد ازدواج کند، بدهد و طی داستان ما اتفاقات مختلفی را در روند ازدواج این شخصیت و البته قصه های شخصیت های دیگر می بینیم.
این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان افزود: امیدوارم سریال خوب و مفرحی از کار درآید که تلاش و عزم تمامی اعضای گروه هم در این خصوص راسخ است تا جمعی که کنار هم هستیم خروجی کار رضایت مردم را در پی داشته باشد.
مهران مهام تهیه‌کننده سریال «پنچری» در این‌باره گفت: سریال «پنچری» می توانست زودتر از این حرف‌ها کلید بخورد اما حساسیت روی فیلمنامه و قصه ها باعث شد با تمرکز روی نگارش و بازنویسی سریال به یک قصه جذاب دست پیدا کنیم و امیدوارم این مجموعه بتواند نظر مخاطبش را جلب کند.
مهران مهام در خصوص تیم بازیگری سریال پنچری گفت: یوسف تیموری در این مجموعه نقش حمید را بازی می کند، حمید لولایی در نقش عمو پرویز،‌ رضا نیکخواه در نقش حبیب، زهره فکور افسانه سریال «پنچری» هستند. مائده طهماسبی (آشفته)، مریم سعادت (متانت)، شهین تسلیمی (پوران)، شهره سلطانی ( دنیا)رضا داود نژاد( قادر)،بهشاد شریفیان (بهشاد)،‌ فرزاد حاتمیان (سرایدار)، نازگل فرنقی (دختر بچه)، حمید غلامی (نگهبان شرکت) را عهده دارند که در واقع اازیگران اصلی سریال محسوب می شوند.
وی همچنین در خصوص مکان های تصویربرداری این مجموعه اظهار داشت: ما ۲۲ لوکیشن در ۱۱ قسمت داریم که مکان های مختلفی از جمله شرکت نفت، زندان قصر و آزمایشگاه را شامل می شود.
مهران غفوریان یکی دیگر از بازیگران طنزاین مجموعه در خصوص این سریال گفت: برزو نیک نژاد کارگردان پنچری با وسواس خوبی که دارند،ساخت این سریال را به پیش می برد و تمام سعی این کارگردان و عوامل این مجموعه تلویزیونی این است که کار چه از لحاظ کارگردانی و چه به لحاظ متن قابل قبول باشد.
غفوریان در خصوص نقش خود دراین سریال اظهار داشت:آقای نیک نژاد نقش یک آدم خلافکار را به من داده اند،اسم من هم در این سریال جمشید 59 است که به زندان افتاده وقرار است که از زندان آزاد شود که حالا باید این سریال را دید.
گفتنی است که مجموعه تلویزیونی قرار است در شب های تابستان 96 از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط