لاریجانی:اقتصاد ملی ما ضعیف است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور گسترده مردم برگزار شد و دولت دوازدهم در حال استقرار است و امیدواریم رییس‌جمهور، اعضای كابینه را در زمان مقتضی به مجلس معرفی كرده تا كشور زودتر در مدار اجرایی قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی شامگاه سه‌شنبه در ضیافت افطار رییس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر دولتی باید بر اساس یک پارادایم مسلط و حرف و آرمانی شکل گیرد، اظهار داشت: امروز با چالش‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) فرمودند، همه باید در این زمینه پایدار بوده و استقامت کنیم.

لاریجانی با بیان این که امروز قوای مختلف با هدایت‌های مقام معظم رهبری همین تفکر را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز مسأله اصلی در کشور وضعیت اقتصادی بوده و اقتصاد ملی کشور ما دچار مشکل اساسی و جدی است. بر اساس پایش‌های به عمل آمده در دولت و مجلس حدود ۲۰ مسأله مهم در کشور وجود دارد که باید نسبت به حل آنها کار کارشناسی صورت گیرد. متأسفانه امروز اقتصاد ملی ما ضعیف است و معتقدیم اگر این مسأله رونق پیدا کند، بسیاری از چالش‌ها برطرف خواهد شد.

او با تأکید بر این که تابلوی اصلی دولت دوازدهم باید رونق اقتصاد ملی باشد، اظهار داشت: ساماندهی اقتصاد کشور، تنها بر عهده چند دستگاه یا وزارتخانه نیست، بلکه باید همه قوا و مسئولین از عمق جان آن را درک و تلاش کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که باید برای ساماندهی اقتصاد هزینه‌ها را کاهش داده و تفکر کارآفرینی را در میان جوانان گسترش داده و زمینه را برای حضور آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم، گفت: دانشگاه‌های ما باید نسبت به رونق اقتصادی و تولید ملی در کشور احساس مسئولیت کرده و حلقه‌های لازم برای اتصال دانش و تولید را در کشور ایجاد کنند. باید تفکر فرهنگی در جامعه به سمتی برود که اقتصاد ملی کشور در آن تقویت شده و کار به عنوان یک ارزش مطرح باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متناسب با شرایط امروز کشور دولت باید تابلوی رونق اقتصاد ملی را در دست داشته و چینش نیروهای خود را متناسب با آن انجام دهد، اظهار داشت: افرادی باید کارها را بر عهده بگیرند که ابتکار کافی برای توسعه و رونق اقتصادی را دارا بوده، تجربه کافی داشته و برای انجام اقدامات، انقلابی باشند و توانمندی لازم برای ایجاد رونق اقتصاد ملی را داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: خواسته مجلس از دولت این است که بر اساس این نکات اصلی چینش نیروها شکل بگیرد تا در ۴ سال آینده بتوانیم شاهد انجام اقدامات گسترده و مهم برای توسعه کشور باشیم. نباید احزاب و گروه‌ها در زمینه چینش نیروها در دولت بخواهند سهم‌خواهی کنند، بلکه مهم این است که افراد کاردان و شایسته برای انجام امور کشور به کار گرفته شود.

لاریجانی با اشاره به حضور نیروهای کارآمد در دولت یازدهم از جمله وزیر جهاد کشاورزی که مورد تأیید همه گروه‌ها و جناح‌هاست، گفت: در چینش نیروها خط بازی و سیاسی‌کاری اهمیتی ندارد بلکه مهم استفاده از نیروهای کارآمد است که می‌توانند برای کشور به خوبی کار کرده و امور را سامان دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی آن چه باعث می‌شود که دولت توفیق پیدا کند، این است که بتواند میان قوا هماهنگی ایجاد کرده و ملاحظات رهبری را در امور مد نظر قرار دهد. در موضوع هسته‌ای دولت و مجلس تلاش خوبی را انجام دادند اما اگر هدایت‌های رهبری در این زمینه نبود، هرگز به توفیق دست پیدا نمی‌کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دولت برای تقویت بیش از پیش کارآمدی خود و رفع چالش‌ها، باید در کشور هماهنگی و همدلی ایجاد کند، گفت: ما در کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم و برطرف کردن این چالش‌ها و انجام امور همواره با مشکلاتی روبه‌روست.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط