آخرین تغییر قیمت نفت در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر افزایش ذخایر نفت آمریكا و نیز افزایش تولید نفت نیجریه كاهش یافت و به كمترین قیمت یك ماه گذشته رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت 32سنت کاهش یافت و هر بشکه از این نفت خام به قیمت 47 دلار و 76 سنت معامله شد.

در گروه فرآورده‌های نفتی هم بنزین افزایش 20 سنتی داشت و گالنی 149 دلار و 33 سنت به فروش رفت. نفت کوره 11 سنت با افزایش همراه شد اما گازوئیل کاهش 2.25 دلار را تجربه کرد.

امروز قیمت نفت به کمترین میزان یک ماه گذشته رسید اگر طی چند روز گذشته برای کاهش به زیر 50 دلار مقاومت کرده بود اما امروز دومین روز کاهشی خود را تجربه کرد.

به گزارش رویترز، دلیل کاهش قیمت نفت افزایش ذخایر نفت آمریکا است که باعث شده میزان عرضه در بازارهای جهانی افزایش یافته و قیمت کاهش یابد.

از سوی دیگر نیجریه طی 16 ماه گذشته برای نخستین بار به دوره پیک عرضه خود رسیده است شرکت داچ‌شیل توانسته وضعیت تولید نفت نیجریه را بهبود بخشد.

بر اساس توافق اوپک این کشور از طرح کاهش تولید نفت هم معاف است و بنابراین افزایش تولید از سوی این کشور قیمت را در بازارهای جهانی کاهش داده است.

افزایش عرضه در بازارهای جهانی علیرغم توافق اوپک صورت می گیرد که تلاش می‌کند تا با کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت توازن عرضه و تقاضا را در بازار بهتر کند.

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط