واكنش‌ به‌ درخواست‌ آشنا برای‌ اعدام نكردن‌ داعش

سردبیر پیشین مجله عصراندیشه نوشت: "تعطیلى قانون" در نبردِ ضدتروریسم، بدترین راه غلبه بر آن‌هاست كه "پیامِ ضعف" را مخابره می‌كند.

به گزارش نما به نقل از جهان نیوز، پیام فضلی نژاد، سردبیر پیشین مجله عصراندیشه در واکنش به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور نوشت:

آقاى حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، نوشته‌اند که براى جلوگیرى از بازتولید حملات داعش، تروریست‌ها اعدام نشوند و اجراى قانون را در برابر جنایتکاران، غیرعقلانى و انتقام‌جویانه دانسته‌اند!

استدلال ایشان سست است، چون چرخه ترور هنگامى بازتولید می‌شود که ترس از دشمن، تئوریزه شود و از یاد نبریم که ترس برادر مرگ است. «تعطیلى قانون» در نبردِ ضدتروریسم و عدم مجازات مجرمان، بدترین راه غلبه بر آن‌هاست که «پیامِ ضعف» را مخابره می‌کند، نه نشانه‌هاى اقتدارِ یک حاکمیت ملی و مردمی را.

به همین سبب، هیچ دولتمرد عاقلى براى عبور از بحران، تعطیلى قانون را مبناى توصیه و عمل خود قرار نمی‌دهد، بلکه باید با تشدید مجازات و افزایش هزینه براى تروریست‌ها، هم «امنیت روانى» را به جامعه بازگرداند و هم هسته سخت «امنیت ملى» را مقاوم تر ساخت.

از دیگر سو، داعش در بیانیه دیروز خود گفته که به دنبال نابودی شیعیان و تخریب مراکز دولتی آن‌ها در ایران است. بدین‌ترتیب، براساس منطق آقای آشنا، ما باید در گام بعدی «مذهب تشیع» و «ادارت دولتی» را نیز در ایران #تعطیل کنیم تا مبادا که این گروهک تروریستی تحریک شود!

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط