مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب!

عکس خبري -مهم‌ترين دغدغه رهبر انقلاب!

از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی كه می‌توان نشانه و قرینه‌ای برای آن در بیشتر دیدارهای معظم‌له به ویژه سه دیدار اخیر، یعنی مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)، دیدار با دانشجویان و دیدار با شاعران و اهل فرهنگ یافت، مسئله گفتمان انقلاب و حفظ روحیه انقلابی‌گری است. این موضوع در دیدارهای مذكور به طور مستقیم و غیر مستقیم مورد تأكید و تبیین ایشان قرار گرفت.

از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌توان نشانه و قرینه‌ای برای آن در بیشتر دیدارهای معظم‌له به ویژه سه دیدار اخیر، یعنی مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)، دیدار با دانشجویان و دیدار با شاعران و اهل فرهنگ یافت، مسئله گفتمان انقلاب و حفظ روحیه انقلابی‌گری است. این موضوع در دیدارهای مذکور به طور مستقیم و غیر مستقیم مورد تأکید و تبیین ایشان قرار گرفت.
یکی از فرازهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، تبیین برتری رویکرد مقاومت و چالش با نظام بین‌الملل در مقابل رویکرد سازش بود. ایشان با بیان اینکه عقلانیت در چالش با قدرت‌های بین‌المللی است نه در سازش با آنها، هزینه‌هایی را که رویکرد سازش با قدرت‌های بزرگ برای کشور دارد، بیشتر از هزینه‌های چالش دانستند و فرمودند: «چالش اگر عقلایی باشد، چالش اگر منطبق با منطق باشد، اگر با اعتماد به نفس باشد، هزینه‌اش به مراتب کمتر از هزینه‌ سازش است.» چرایی کمتر بودن هزینه چالش از سازش با نظام سلطه به نوع فرهنگ منبعث از انقلاب اسلامی و نظام دینی برآمده از آن برمی‌گردد. انقلاب اسلامی انقلاب عادی نبوده؛ بلکه پرچم باشکوه و بزرگی بوده است که قدرت الهام‌بخشی و مشابه‌سازی دارد و اساساً برتری انقلاب به دلیل پنجه در پنجه انداختن با محور نظام سلطه و بر هم زدن دوگانه سلطه‌گر ـ سلطه‌پذیر با ایجاد الگوی سلطه‌ستیز است. حال اگر انقلاب و انقلابیون خود را از تداوم چنین راهی خسته، نادم و واداده نشان‌ دهند، هزینه زیادی خواهد داشت که اصولاً با هزینه چالش‌ با نظام سلطه قابل مقایسه نیست.
همچنین معظم‌له در دیدار با دانشجویان، «تلاش همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه» را از وظایف تشکل‌های دانشجویی ذکر کردند.
ایشان در دیدار با جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب نیز در جایگاه کسی که خود در این حوزه صاحب‌نظر است، گفتند مهم‌ترین دغدغه فرهنگی‌شان در زمینه هنر، فرهنگ و شعر این است که این مسائل «به سمت مفاهیم مورد نیاز امروز انقلاب و نظام اسلامی» کشیده شود که در این راستا شکل و قالب کار را نیز به شاعران پیشنهاد کرده و توصیه می‌کنند منظومه‌سرایی و پرداختن به هجو در زمینه برخی مسائل جهانی را پیشه خود کنند.

۱۳۹۶/۳/۲۲

اخبار مرتبط