برادر شیخ نمر ترور و مجروح شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روزنامه عربستانی عکاظ نوشت: محمدباقر النمر برادر شیخ باقر النمر روزدوشنبه هنگام پایین آمدن از خودروی خود و رفتن به سمت منزلش در شهرک العوامیه ازسوی فرد ناشناسی مورد سوء قصد قرارگرفت و از ناحیه پا مجروح شد.

به گزارش روزنامه عکاظ چاپ عربستان، یک منبع در بیمارستان مرکزی القطیف امروز دوشنبه اعلام کرد بخش اورژانس این بیمارستان در ساعت 2.30 بامداد دوشنبه محمد باقر النمر را که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پذیرش کرد.
وی افزود: بیمارستان با انجام عملیات جراحی سریعا گلوله را از پای راست محمد باقر النمر خارج ساخت و در حال حاضر حال وی رضایت بخش اعلام شده است.

فعالان سیاسی عربستان جمعه گذشته اعلام کردند که در یورش نیروهای امنیتی عربستانی به شهر عوامیه زادگاه شهید نمر واقع در استان قطیف، یک نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عربستان به محله قدیمی المسوره حمله و چند منزل مسکونی را تخریب کردند.
این درحالی است که پایگاه خبری مرآة الجزیره عربستان گزارش داد که در حمله نیروهای امنیتی که از صبح امروز شروع شده است، دستکم یک نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

پس از یورش نیروهای امنیتی به محله المسروه، اهالی این محله با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
اواسط ماه دسامبر سال گذشته مقام های عربستان اعلام کردند که قصد دارند تا محله المسوره را تخریب کنند. این محله یکی از محله های قدیمی شهر عوامیه محسوب می شود.

دیده بان حقوق بشر با استناد به ارقام منابع محلی٬ برآورد کرده است که بیش از 200 نفر از اقلیت شیعه در بخش های شرقی عربستان از سال 2011 تاکنون به اتهام جرایم مرتبط با اعتراض ها بازداشت و در نظام قضایی عربستان محاکمه شده اند.
بازداشت و اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان در ماه ژانویه 2016 (دی/ بهمن) نیز توسط رژیم آل سعود، باعث تشدید انتقادهای گروه های حقوق بشری از نظام قضایی آن شد.

۱۳۹۶/۳/۲۲

اخبار مرتبط