محمد ابراهیم سعیدی در گفتگو با نما:

ناكارآمدی درونی و بهره‌وری پایین‌ نظام اداری ایران/ ارزیابی های نظام اداری كشورمان سوری است

عکس خبري -ناکارآمدي دروني و بهره‌وري پايين‌ نظام اداري ايران/ ارزيابي هاي نظام اداري کشورمان سوري است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در نظام اداری كشور ما ارزیابی ها سوری است و این نظام نمی تواند پاسخگوی انتظارتی كه مردم دارند را بدهد از این رو سازمان برنامه بودجه بایستی نظامات و اشكالات و سازمان اداری كشور را به روز رسانی كنند.

محمد ابراهیم سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه سلامت اداری و اقتصادی گفت: مهمترین مسأله ای که امروز کشور ما در جهت بهبود سلامت اداری و اقتصادی نیاز دارد اصلاح ساختار نظام اداری است.
وی با بیان این مطلب که نظام اداری کشور ما بیش از صد سال می باشد که پایه ریزی شده است، افزود: در عرض این صد سال نظام اداری کشورمان از لحاظ عرضی گسترش یافته اما هیچ اصلاحی در آن صورت نگرفته است.
نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت اذعان داشت: گسترش و توسعه ساختارنظام اداری کشورمان باعث شده تا حالت کندی و تنبلی را تجربه کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ساختار نظام اداری کشورمان از ریاست جمهوری تا پایین ترین رده باعث روزمرگی شدید شده و در برخورد با ارباب رجوع تنها به امروز و فردا کردن بسنده می کند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت به فلسفله تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی محصول صد سال نظام اداری کشور است و می بایست این سازمان مدیران کارآمد و توانمندی را تربیت می کرد در حالی که این اتفاق تا کنون بوقوع نپیوسته است.
سعیدی با اشاره به عملکرد و بهینه سازی و ارزیابی ها در کشور اذعان داشت: در ارزیابی ها مسئولان تنها به دادن نمره بسنده کرده اند و اگر به واحدی یا سازمانی نمره کمتر از حد قبول را بدهند آن سازمان یا واحد آسمان و زمین را به هم می دوزند که چرا اینگونه شد و آن گونه نشد؟
وی تأکید کرد: در نظام اداری کشور ما ارزیابی ها سوری است و این نظام نمی تواند پاسخگوی انتظارتی که مردم دارند باشد از این رو سازمان برنامه بودجه بایستی نظامات و اشکالات و سازمان اداری کشور را به روز رسانی کنند.
سعیدی ادامه داد: مشکلات اداری کشور ایران را می توان از یک مقایسه در صدور مجوز فعالیت کاری نشان داد چراکه در دنیا شاید ارائه مجوز یک روز بطول بیانجامد اما در ایران بیش از یکسال زمان خواهد برد آن هم اگرامضاء ها را فرد بتواند بگیرد.
نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو، با تأکید بر این مطلب که نظام اداری و برخی از مدیران مندرس شده اند ، گفت: مدیران ما اینقدر مندرس هستند کسی حال و حوصله پیدا نمی کند از آنها سوال کنند که چرا نظام بودجه ریزی کشورمان وضعیت نابسامان دارد؟ که بخاطر این همه نابسامانی داد همه در آمده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به شک داشتن نمره سنجش بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: معتقدم سنجش بین المللی در مورد نمره ای که به ایران در مورد عملکرد دستگاهای اداری کشورمان داده اند شاید ایران را در ارزشیابی در جوار کشورهایی همچون گینه بیسائو، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای جهان قرار داده باشد که ایران توانسته نمره 30 از 100 را بگیرد.
وی در خاتمه به عدم پاسخگو بودن نظام ادری کشور اشاره کرد و اذعان داشت: نظام اداری کشورمان را باید با لگد و تشر تلنگر زد و هل داد تا شاید نظام اداری حرکت و یا کاری را انجام داده و گره ای را از مشکلات مردم باز کند.

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط