واكنش تازۀ وزارت خارجه آمریكا به فعالیت‌های موشكی ایران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن برنامه موشکی بالستیک ایران را از نزدیک و به دقت زیر نظر دارد.

هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سئوالی درباره کنفرانس خبری یکی از سرکردگان گروهک منافقین در واشنگتن درباره سایت‌های موشکی جدید ایران گفت: من از برگزاری این نشست اطلاع دارم و برخی همکاران من در وزارت امور خارجه این موضوع را زیر نظر دارند. بنابراین، ما همچنان به دنبال کردن برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را از نزدیک و با دقت زیاد زیر نظر داریم.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وی ادامه داد: در زمینه موضوعات اطلاعاتی و جزئیات اقدامات ما در جهت تلاش برای زیر نظر گرفتن برنامه موشکی بالستیک (ایران)، من نمی‌توانم وارد جزئیات آن شوم.

نوئرت در ادامه از پاسخ به سوالات بیشتر در این زمینه طفره رفت و به علت کمبود وقت کنفرانس خبری را خاتمه داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اختلاف کشورهای عربی با قطر گفت: ما از این کشورها می‌خواهیم اختلافات را خودشان حل و فصل کنند.

نوئرت در پاسخ به سئوالی درباره فهرست تقاضاهای آمریکا از قطر در قبال پایان تحریم‌های این کشور گفت: من از هیچ درخواستی از آنها غیر از اینکه از همه کشورها بخواهیم بار دیگر نگاهی به موضوع اصلی بیندازند، اطلاع ندارم و مسئله اصلی، همانطور که ما در نشست ریاض پیش بینی و بر سر آن توافق نمودیم شکست تروریسم است.

هر یک از این کشورها با تروریسم به یک روش، شکل یا فرم مقابله کرده‌اند. این امر همچنان به عنوان مساله اصلی مطرح است. ما از این کشورها می‌خواهیم تا اختلافات خود را حل‌وفصل کنند، با یکدیگر همکاری کنند و این امر را سرعت بخشند.

۱۳۹۶/۳/۳۱

اخبار مرتبط