لاریجانی خبر داد؛

پیگیری تدوین لایحه‌ای در دولت برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام كرد كه : لایحه‌ای برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز از سوی دولت مطرح شده و و قرار است لایحه تكمیل شود تا در دستور كار پارلمان قرار گیرد.

به گزارش نما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) پس از پایان نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و در ابتدای نشیت علنی ژارلمان، طی سخنانی به نشست غیرعلنی امروز مجلس اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت اطلاعات در جمع نمایندگان حضور داشتند و مطالب بسیار مهمی درباره قاچاق کالا و ارز در کشور مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقامات مربوطه توضیح دادند چه اقداماتی انجام شده و چه کارهایی باید انجام دهند؛ یکی از اهداف این جلسه این بود که مجلس مباحث کارشناسی خود را اعلام کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات کارشناسی خود را اعلام کرد و تعدادی از نمایندگان نیز اظهارنظر کردند.

لاریجانی ادامه داد: لایحه‌ای هم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت مطرح شده و بعضی‌ از نقاط ابهام در این زمینه در جلسه امروز مشخص و قرار شد لایحه تکمیل شود تا در دستور کار پارلمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ از نظارت‌هایی که باید انجام شود براساس قانون باید با دقت بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: این موضوع مدنظر مجلس و نمایندگان قرار دارد.

«گزارشی که در جلسه امروز مجلس داده شد نشان می‌داد سیر قاچاق نزول پیدا کرده است اما لازم است اقدامات سخت‌گیرانه‌تری عملی شود تا این عارضه از کشور رخت بربندد زیرا تاثیر مستقیم روی تولید ملی کشور خواهد داشت. »

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید پیگیر موضوع قاچاق کالا و ارز و راهکارهای مقابله با آن باشند و مجلس هم این موضوع را دنبال خواهد کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۴/۱۳

اخبار مرتبط