یوسف داوودی در گفتگو با نما :

دولت تبدیل به بازاریاب كالاهای مصرفی خارجی در كشور شده است

عکس خبري -دولت تبديل به بازارياب کالاهاي مصرفي خارجي در کشور شده است

یك عضو كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت : عدم نظارت دولت بر واردات كالاهای مصرفی وخوراكی غیر ضروری چون سیر ترشی ، خیار شور انواع مرباجات و آبمیوه و بیسكوبیت وغیره كه در داخل كشور به صورت انبوه و با بهترین كیفیت تولید می شود ، ضمن تعارض آشكار با برنامه های توسعه اقتصادی كشور و تحقق اقتصاد مقاومتی ، دولت را تبدیل به بازاریاب كالاهای خارجی در كشور كرده است .

یوسف داوودی نماینده مردم آذربایجان شرقی در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما با اشاره به واردات کالاهای مصرفی و خوراکی به صورت انبوه با مجوز قانونی به کشورگفت : چرا باید آنچه را که در داخل کشور تولید می شود و نیازی به ورود آن به کشور نیست وارد کرد و باید از دولت پرسید که ورود واردات انبوه ترشیجات و مرباجات و آبمیوه و بیسکوبیت خارجی جزء کدام یک از نیازهای اساسی مردم کشور ماست .
وی با اشاره به نیاز ضروری کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهت کاستن از مشکل بی کاری و توانمند شدن داخلی خاطر نشان کرد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار اصلی برون رفت از وضعیت نامطلوب در کشور باید از واردات آنچه که در داخل تولید می شود وکفاف نیاز کشور را می دهد پرهیز نمود ، چرا که نیازی به وارد کردن این اقلام احساس نمی شود و مسولین باید پاسخ گو باشند که چرا اقدام به تائید مجوز واردات این اقلام غیر ضروری می کنند .
این نماینده مجلس با بیان اینکه تنها در موارد ضروری و برای تامین نیازهای اولیه و اساسی مردم می توان اقدام به واردات کالای های خوراکی نمود تصریح کرد : دولت نباید در کشور برای خارجی ها بازار یابی کند در حالی که کشاورز و جوان جامعه خودمان از معضل بی کاری به شدت رنج می برد .
وی با اشاره به ضعف نظارت دولت در امر واردات اذعان داشت : دولت مردان باید به صورت جدی و با اهتمام بیشتری از واردات کالاهایی که تولید کننده داخلی را متضرر می کند جلوگیری کنند تا تولید کننده داخلی با بی توجه ای و عدم حمایت دولت از زحماتش سرخورده و بی رغبت از ادامه تولید نشود .
وی با اشاره به خروج ارز فراوان از کشور برای واردات کالاهای مصرفی بی کیفیت و غیر ضرور گفت : جز در موارد حیاتی و برای تامین نیازهای اصلی مردم به قصد تنظیم بازار نباید با واردات بی مورد سبب خروج ارز از کشور شد .
داوودی در پایان با اشاره به نقش ویژه مجلس بر عملکرد دولت گفت : با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته میان نمایندگان مجلس به عنوان حامیان حقوق مردم در خانه ملت نیاز است نظارتی جدی بر نوع و میزان ورود کالاها از سوی دولت شود تا با توجه ویژه به تولید داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و به تبع آن خروج ارز از کشور جلوگیری شود .

۱۳۹۶/۴/۲۰

اخبار مرتبط