سید محمد حسینی در گفت و گو با نما :

انتقال دانش فنی و جذب سرمایه گذاری مانعی جدی برای واردات بی رویه است

عکس خبري -انتقال دانش فني و جذب سرمايه گذاري مانعي جدي براي واردات بي رويه است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : اگر ما واقعا توان تولید این نوع از كاغذها را در داخل داریم ،واردات این نوع كالا توسط هر ارگانی طبق صادرات و واردات ممنون می باشد و اگر این امكان وجود ندارد به جای واردات بی رویه دانش فنی را دریافت كنیم و اجازه دهیم كسانی كه توان تولید دارند به كشور بیایند و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا در آینده از واردات جلوگیری شود .

سید محمد حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر تولید داخلی است ، گفت : ضرورت افزایش تولید داخلی در کشور و انتقال دانش فنی یکی از نیازهای جدی است که با آن رو به رو هستیم .
وی در خصوص واردات بی رویه کاغذ های حساس بانکی بیان داشت : بانک مرکزی به طور اختصاصی دارای چاپ خانه می باشد اما زمانی هست که ما برای چاپ اسکناس نیاز به تولید داریم اما توانش را در داخل نداریم و نیاز است که واردات رو از کشورهای تولید کننده مطابق مقررات انجام دهیم .
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد کاهش حجم مصرفی کاغذ های مورد استفاده در بانک ها بودیم ، ادامه داد : با توجه به استفاده از بحث سیستم الکترونیکی ، چون اصل اسناد کاغذی در قوانین و مقررات مورد مطالبه است ، در بسیاری از عملیات های الکترونیکی که در بانک ها اتفاق می افتد ، تمامی اسناد باید در پایان هر روز توسط کارمندان بانک ها صادر شود و نقل و انتقالات بانکی با مشتریان نیازمند ثبت و ضبط است .
وی افزود : در خصوص اینکه این حجم از مصرف برای کاغذهای حساس بانکی درست است یا نه نیاز به توجه بیشتری است و در واردات باید دقت نظر داشته باشیم .
حسینی عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در بیان آسیب های واردات اظهار داشت : واردات، ارز بسیار زیادی را از کشور خارج می کند و ما هرچه قدر که به اقتصاد داخلی کمک کنیم و برای اینکه بتوانیم اقتصاد پایداری را داشته باشیم ، در نهایت واردات بی رویه می تواند آسیب های جدی را به اقتصاد کشور وارد کند؛ به همان اندازه که دقت نظر در این موضوع و برنامه ریزی صحیح می تواند باعث رشد و توسعه در کشور شود .
وی در پایان با ارئه راهکاری در این خصوص خاطر نشان کرد : اگر ما واقعا توان تولید این نوع از کاغذها را در داخل داریم ،واردات این نوع کالا توسط هر ارگانی طبق صادرات و واردات ممنون می باشد و اگر این امکان وجود ندارد به جای واردات بی رویه دانش فنی را دریافت کنیم و اجازه دهیم کسانی که توان تولید دارند به کشور بیایند و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا در آینده از واردات جلوگیری شود .

۱۳۹۶/۴/۲۱

اخبار مرتبط